Legutóbb „RPA – MIT JELENT? SZÜKSÉGÜNK VAN RÁ?” című bejegyzésünkben igyekeztünk átfogó ismeretekkel szolgálni arról, hogy a szoftverrobotok nem a távoli jövőt jelentik, és nem is a nagyvállalatok, vagy infotech cégek sajátjai, hanem a mindennapokat könnyítheti meg akár egy kisvállalkozásnál is.

Most a mellettük szóló érveket, és a fő alkalmazási területeket szedtük össze.

Miért automatizáljunk robotokkal?

A szoftver robotok alkalmazásának előnyei és hátrányai is sokban megegyeznek a valódi robotokéival:

  • napi 24 órában képesek dolgozni
  • lényegesen kevesebb hibát vétenek az embereknél, és jóval gyorsabbak
  • akár 65%-kal olcsóbb lehet, mint az emberi munkaerő
  • a döntéshozók átlagosan 20-30%-os hatékonyság növekedésre számítanak az ügyfél kezelésben és a pénzügyi folyamatoknál, egyes esetekben 50%-os javulás is elérhető
  • az RPA rendszerek miatt nem kell alapvetően megváltoztatni a meglévő informatikai környezetet, hiszen a meglévő munkavégzést szimulálják
  • ha változik a folyamat, az RPA-megoldás gyorsan hozzá igazítható
  • az egyre értékesebb emberi munkaerőt felmenti az ismétlődő feladatok elvégzése alól

Milyen feladatokra érdemes használni az RPA-t?

A vállalati működés automatizációja során kikerülhetetlen kérdés, hogy mely folyamatokat / folyamat lépéseket érdemes robotokra bízni.

Az alábbi felsorolásban összegyűjtöttük az RPA támogatásra alkalmas folyamatok jellemzőit:

  • gyakoriak és standard módon futnak le
  • jól dokumentáltak és stabil üzleti alkalmazásokra épülnek
  • jelentős humán erőforrást kötnek le (pl. tömeges adat bevitel / ellenőrzés)
  • nem túl komplexek, ha vannak döntési pontok azok pontosan meghatározhatók (és jól strukturáltak)
  • kritikusak a vállalat működésére nézve (rendelkezésre állás, precizitás)
  • végrehajtása demotiválja a munkatársakat
  • olyan rendszert érintenek, amihez korszerű adatinterfész nem, vagy csak nagyon költségesen fejleszthető

A jellemzők alapján könnyen átgondolhatjuk, hogy mely tevékenységek azok a saját vállalkozásunkban megfelelnek a ezeknek a jellemzőknek, vagy azok egy részének.

Segítségül néhány példa:

  • Riportok generálása
  • Űrlapok kitöltése
  • Adatfeldolgozás
  • Ismétlődő dokumentumok előállítása
  • Értesítések kiküldése (pl. lejáró szerződésről)
  • Pénzügyi – könyvelési terület automatikus, ismétlődő feladatai

Ezeket a szempontokat és példákat figyelembe véve, átgondolva a vállalkozás működése látványosan hatékonyabbá válhat, és értékes munkaerő szabadulhat fel a „robotszerű” munkavégzés alól.

További információkért lépjen kapcsolatba velünk!