A nyári hónapok sok vállalat számára a lassabb üzleti tevékenység időszakát jelentik – persze van, ahol éppen a nyár jelenti a „szezont”. Akármelyik évszakra is esik az „uborkaszezon”, ez az időszak kiváló lehetőséget kínál arra, hogy átgondold és optimalizáld ügyfélkapcsolati stratégiáidat.

A CRM (Customer Relationship Management) rendszer kialakítása elengedhetetlen – valamilyen szinten minden cégben létezik is, különböző fejlettségi szinten.  Ebben a cikkben arról elmélkedünk, hogyan használhatod ki a nyári időszakot a CRM rendszerrel, hogy erősítsd ügyfélkapcsolataidat és felkészítsd a vállalatot a következő időszakokra.

Mit tehetek, hogy versenyelőnyt jelentsen a CRM rendszerem?

A nyári időszak tökéletes alkalom arra, hogy felülvizsgáld és optimalizáld az ügyfélkezelést. Kevesebb az üzleti tevékenység, így több időt szánhatsz arra, hogy finomhangold az ügyfélkezelési folyamatokat:

  • Frissítsd az adatokat: Itt az ideális – mindenesetre nem lesz ideálisabb – időszak arra, hogy frissítsd az ügyfél adatokat. Legyenek pontosak, relevánsak és naprakészek. Tisztítsd meg a rendszer a duplikációktól, a hibás rekordoktól.
  • Kategorizálj: a jobb célzás érdekében ne mondj le a kategóriák nyújtotta lehetőségekről!
  • Automatizálj: A CRM rendszer automatizációs funkcióinak megfelelő beállítása és optimalizálása segít az ismétlődő feladatok hatékonyabb kezelésében. Biztosan van olyan terület, ahol még további terheket vehet le a válladról – vagy munkatársaid válláról! Mit lehet automatizálni?
    • Email kampányokat
    • Feladatkiosztást
    • Emlékeztetőket
    • Adatfrissítést az ERP rendszerrel
  • Képzés és fejlesztés: Képzéseket szervezhetsz a munkatársaid számára, hogy jobban megismerjék a CRM rendszer funkcióit és lehetőségeit. A jól képzett csapat hatékonyabban és eredményesebben tudja használni a rendszert. Hogyan?
    • Szervezz belső tréninget, workshopot a CRM működési területeiről
    • Készíttess videókat, online anyagokat a munkatársaknak.
    • Bátorítsd a csapatodat, hogy osszák meg egymással a legjobb gyakorlatokat, tippeket.
  • Integrálj: ha még nem történt meg, kapcsold össze a működő rendszereket – ugye mondani sem kell, hogy ha egy munkatársnak csak egy rendszerben kell dolgoznia, ha nem kell adatokat több helyre felvinni, az milyen minőségi javulást eredményez?
  • Elemzések, jelentések: állítsd be őket úgy, hogy egy pillanat alatt hozzájuss olyan információkhoz, amelyek segítenek téged az üzleti döntések meghozatalában, vagy a véged áttekintésében. Ötletek a szokásos bevételeket, projektek / eladások állapotát tartalmazó jelentéseken túl:
    • ügyfél trendek
    • upsell és cross sell lehetőségek
    • kampányok hatékonysága
    • értékesítési teljesítmények elemzéséhez szükséges listák
  • Tervezd meg az őszi kampányokat!

Ezek az optimalizációk segítenek abban, hogy vállalata felkészülten várja az őszi és téli időszakot. Az ügyfélkapcsolatok hatékony kezelése és az automatizált folyamatok beállítása növeli az ügyfél-elégedettséget és versenyelőnyt jelentenek a céged számára.

A nyár tehát nemcsak a pihenés, hanem az üzleti hatékonyság növelésének időszaka is lehet. Ha te is szeretnéd optimalizálni ügyfélkapcsolati rendszeredet és kihasználni a CRM rendszerek nyújtotta lehetőségeket, lépj velünk kapcsolatba. Segítünk a legmegfelelőbb megoldások kiválasztásában és bevezetésében, hogy felkészülten nézzen szembe a jövő kihívásaival.

Ha megtekintenéd üzleti megoldásainkat, vagy konzultálnál szakértőinkkel vállalkozásod versenyképességének növeléséről, akkor fordulj hozzánk bizalommal! Lépj velünk kapcsolatba ITT!