Ügyfeleinknél sok döntéshozóval beszélgettünk már arról, hogy szerintük mi a legértékesebb eszköz a vállalkozásukban. A legkülönfélébb válaszokat kaptuk. Van, ahol az alkalmazottakat tekintik annak, máshol a cég nevét vagy filozófiáját. Nyilván sok helyen a terméket vagy szolgáltatást nevezték meg, amivel foglalkoznak. Nem is kérdés, hogy ezek mind fontos értékek!

De mi a közös bennük? Az, hogy mindegyik megnevezett „értéknek” az a célja, hogy több ügyfelet – vásárlót szerezzen! Nyilván, hiszen, ha nincs vevő, akkor nincs bevétel, így termékfejlesztés sem lesz és alkalmazottak sem!

Tehát akármit is tartunk a cégben a legnagyobb értéknek – ügyfelek nélkül nem lesz miről beszélni. A piaci versenyben pedig minden vállalkozás sikerének kulcsa, hogy elegendő ügyfele van-e, és azok elégedettek-e a megvásárolt termékkel vagy az igénybe vett szolgáltatással.

Mi az a 4 fő ok, amiért egy jó CRM rendszer a cég egyik legnagyobb értéke?

  1. Áttekinthető, központi ügyfél nyilvántartás

Valamilyen ügyfél nyilvántartás minden cégnél van. Legtöbb helyen azonban az értékesítők vagy más alkalmazottak gépén. Ha a cég közös nyilvántartást vezet, és minden kapcsolattartót, elérhetőséget regisztrálnak a munkatársak, akkor rövid idő után aranyat érő CRM adatbázis alakul ki, amit kulcsfontosságú az ügyfélkezeléshez és az értékesítéshez.
De ez csak az első lépés. Nem tudhatjuk, hogy ki mikor áll készen arra, hogy a Te cégedtől vásároljon. Ezért szükséges, hogy foglalkozz a megszerzett kontaktokkal!
A rendszerben lehet őket kategorizálni a szándékuk, méretük, földrajzi elhelyezkedésük és sok egyéb szempont szerint, így célzottan tudsz számukra ajánlatokat tenni.
Megjelölheted azokat, mint potenciális vevők, meglévő ügyfelek, elveszett ügyfelek, így ezen státuszuk szerint is személyre szabott információkat adhatsz számukra.

  1. Nyomonkövetés!

Amikor második, harmadik, vagy sokadik kapcsolatfelvétel történik egy potenciális ügyféllel, akkor a bizalom megtartása vagy elvesztése múlhat azon, hogy pontosan tudod-e, hogy miről beszéltél vele korábban. Ha képben vagy, akkor eléred, hogy fontosnak érezze magát, így sokkal nagyobb esélyed van hosszútávú kapcsolat kialakítására.

  1. Lehetőségek feltárása

Hány potenciális ügyfélnek “nem értékesített” még a céged? Bizonyára rengetegnek. Legtöbbjükkel még fel sem vetted a kapcsolatot, némelyikük nemet mondott…. A „nem” is jelentheti azt, hogy „jelenleg nem”. Ezért célzott emailekkel, értékes információkat adó anyagokkal megszerezheted vagy fenntarthatod a figyelmüket, és lehetséges, hogy idővel az ügyfeleiddé válnak! Ha azonban ezt nem teszed meg, akkor szinte biztos, hogy a versenytársad fogja.

  1. A információ érték – és nem veszhet el!

Az emberek munkahelyet váltanak. Sokszor ez azzal jár, hogy az email fiókjukban, noteszükben, fejükben levő információkat viszik magukkal! Ez óriási veszteséget jelenthet – ugye ezt nem is kell magyarázni?

Mi következik mindebből?

Megfelelő CRM rendszer nélkül nehéz az ügyfélre koncentrálni!

A CRM rendszerbe beruházó cégek az ügyfeleket helyezik a középpontba – ami nyilvánvalóan a legelső és leggyorsabb módja annak, hogy bevételt és profitot növeljünk. Határozottan kijelenthetjük, hogy ha nincs a céged monopol helyzetben, akkor a CRM nem opcionális, hanem elengedhetetlen eszköz!

Ha szeretnél többet megtudni egy CRM működéséről és lehetőségeiről, vagy megnéznéd működés közben, akkor mielőbb vedd fel velünk a kapcsolatot!

ITT írhatsz nekünk üzenetet, és hamarosan jelentkezünk!

CRM megoldásunkról pedig ITT olvashatsz bővebben!