Verve – nemrégiben tett közzé egy kutatást, mely kiemeli a mobil eszközök használati preferenciáit a 2000 körüli valamint az úgynevezett Z generációra vetítve. A Mobilos csodagyerekek nevű tanulmány rávilágított arra, hogy a fiatalabb vásárlók létfontosságúnak tartják mobil eszközeiket és a felmérések szerint rendkívül gyorsan adaptálják az új technológiákat és alkalmazásokat az életvitelükbe. A válasz adók 60%-a 14 és 17 éves kor között inkább a tárcáját veszítené el mintsem a telefonját. Másik 80% azt állította, hogy sokkal több időt töltenek egy-egy alkalmazáson belül mint pl. egy éve tették. Közülük 74% jelezte azt, hogy többet költött mobil eszközökre az elmúlt 6 hónapban, mint eddig. Mindez kihat az egyéb piacokra is, hiszen ezen felhasználók többsége egy vásárlás előtt a mobil eszközét használja kutatási valamint inspiráció merítési céllal, míg 73% közvetlenül a telefonjáról tapasztalja meg az úgynevezett „vásárlási élményt”. Egyre több és több vásárló (95%) költi a pénzét azon áruházak termékeire amik reklámfelületükkel mindennap bombázzák potenciális Z generációs ügyfeleiket.

Az ezredfordulós generáció szerint (46%) a tökéletes mobil hirdetés elmenthető és később ugyanúgy elérhető. A megkérdezettek 45% állítja azt, hogy minden hirdetésnek jól megbízható forrásból kell jönnie, hogy ne veszítsék el hitelüket. Mindeközben persze a pénztárca és a készpénz az aktív mobil felhasználók 40%-nál még mindig kihasználják autentikus jelentőségüket, de a hirdetések személyre szabása már így is elengedhetetlen ezen közönség megcélzásának céljából.

 

A mobil generáció szerinti ranglista a „Tökéletes hirdetésekről”

  • Elmenthető és később megnézhető – 46%

  • Egy megbízható forrásból jön melyet valamilyen hivatalos „pecséttel” hitelesítenek  – 45%

  • Kupont vagy más bónuszt ajánlanak fel a felhasználónak– 40%

  • Testre szabható az alapján, amit a felhasználó szeretne vásárolni – 39%

  • Információt szolgáltat egyes termékek elérhetőségéről és rendelhetőségéről– 34%

  • Könnyen megosztható – 34%

  • A felhasználók képesek a hirdetésből közvetlenül vásárolni – 33%

  • A hirdetés különböző interaktív és cselekvésre buzdító elemeket tartalmaz – 24%

  • A hirdetés helymeghatározás alapján szolgáltat releváns infókat is – 23%

Forrás: vervemobile.com

 

Nada Stirratt, Vezérigazgató -Verve, szerint:

„A mobilon felnőtt generáció hajtja a motorját az egész alkalmazás ökoszisztémának. Olyan egymásba épülő alkalmazásokról beszélünk, melyek újító tartalmat és kreativitást visznek szinte minden megközelítésből a mindennapi munkájukba, szórakozásukba és vásárlásai szokásaikba – miközben gondosan ügyelnek arra hogy a mobil piac  marketingesei hozzájussanak mérhető adatokhoz minden egyes eszközről, egészen addig amíg az alkalmazás amit használ ez a generáció, megfelel a minőségi tartalmi és kreatív elvárásaiknak. „

Amíg ez a mobil generáció szabad akaratából megosztja ezeket a szakmai információkat magáról, cserébe a különböző juttatásokért, addig a releváns hirdetéseknek és a hirdetőknek biztosítani kell azt, hogy ezek a reklámok nem lesznek instruktívak és tartalom vezéreltek maradnak.

Hasonlóképpen, az alkalmazás fejlesztőknek, mint ahogy a Pentatrade fejlesztőinek is,  elengedhetetlen, hogy innovatív funkciókat és kreatív tartalmat állítsanak elő, amikkel a potenciális felhasználók azonnal kapcsolatba kerülhetnek.