Ahogy ígértük, megosztjuk Önnel, a fejlődés további szakaszait és a CRM-xRM kapcsolatáról szóló történelmet!
Az időutazás folytatódjon!
Ügyfélkapcsolat kezelés (CRM – Customer Relationship Management): A vállalatoknak valójában csak az 1990-s évek vége felé nyílt lehetősége, hogy javítsák kapcsolattartási formájuk minőségét, formáját ügyfeleikkel. Az új technológiák lehetővé tették, hogy az információkat 3 dimenzióban értelmezzék. Sőt mi több, hogy sikeresen használják fel őket!
Végül a CRM-t lebontották különböző üzletágakra:
-
„műveleti/operációs CRM
-
értékesítési automatizálás
-
ügyfélszolgálati CRM
Ennek a szegmentációnak eredményeképpen ezek a funkció-orientált termékek elősegítették a vállalati összértékesítést, ügyfélszolgálati munkát és végül, – de egyáltalán nem utolsó sorban – az ügyfélmegtartást!
Sok precedenst lehet felsorolni mikor a cégek végül vagy megvásároltak egy tucat drága rendszert, melyekkel megpróbálták lefedni az összes fentebb felsorolt kategóriát vagy pedig egymástól független rendszereket szereztek be, melyeket össze kellett integrálni.
… ezek hatására végül eljutottunk az xRM-ig!
Ez a CRM evolúciójának eredménye!
Az a bizonyos „x” a rövidítésben az iparág függetlenséget, valamint bármilyen szempontból megközelíthető üzleti folyamatokhoz fejlesztett megoldást jelenti.
A cégeknek manapság már alapszükségletének kell, hogy legyen a platformfüggetlenség, és az, hogy a működési folyamataik minden része gördülékenyen együttműködjön egymással. Az egyes részfolyamatok egységként való kezeléséhez folyamatszemlélet alkalmazása szükséges! Amikor egy olyan alkalmazást használunk, ami kritikus üzleti folyamatokat kezel, – mint például az értékesítés, könyvelés és adminisztráció, – az alkalmazottaknak szükségük van arra a lehetőségre, hogy bárhonnan elérhessék a munkájához létfontosságú adatokat.
Az xRM több mint egy CRM termék vagy akár szolgáltatás!
Ez egy stratégiai megközelítése és értelmezése annak, hogy miként gyarapodhat egy vállalat. Ennek alkalmazása azt segíti elő, hogy megtudjuk, milyen információkat kell nyomon követnünk és azt kinek – hogy kell vizualizálni, skálázni ahhoz, hogy elősegítse a hatékonyabb üzleti döntések meghozatalát. A sikeres xRM bevezetésének képlete mindig tartalmaz egy skálázható és robusztus platformot, mely automatizálja a napi manuálisan elvégzett folyamatok oroszlánrészét.
Mivel minden vállalat egyedi és mindegyik más – más logikát használ a döntéseinek meghozatalához, így elengedhetetlen a rugalmasság. Tudni kell alkalmazkodni minden vállalat igényeihez!
Annak az esélye, hogy egy darab általános célokra kialakított alkalmazás kielégíti egy bizonyos cég minden igényét, rettentően csekély. Ezért elkerülhetetlen az, hogy körülnézzünk a számtalan céges szoftvert fejlesztő és implementáló vállalatok dinamikus piacán!
Köszönjük, hogy időt szakított rá, és elolvasta bogbejegyzésünket! Tartsa meg ezt a jó szokását, és kövesse figyelemmel facebook oldalunkat is!
Szép napot!