Fejlesztői csapatunk ismét kitett magáért és egy olyan egyedi applikációt készített, amely a szállítólevelek elektronikus feldolgozását és a kapcsolódó folyamatokat automatizálja. Két dolognak is örülhetünk a projekt kapcsán. Az egyik, hogy Szerdahelyi Richárd munkatársunk átesett a tűzkeresztségen és szakmai mentorálással sikerrel vette első fejlesztői projektjét – Gratulálunk Ricsi! A másik, hogy egy olyan vállalatnak dolgozhatunk, akik naponta tesznek a fenntartható környezetért. A több  mint 30 éve működő Biofilter Zrt. környezetvédelmi vállalatként azon dolgozik, hogy a szerves hulladékok a szakszerű begyűjtésen és feldolgozáson keresztül, 100%-ban újrahasznosíthatóak és körforgásban tarthatóak legyenek. 

A projekttel kapcsolatban Horváth István ERP szakértőt és Szerdahelyi Richárd szoftverfejlesztőt kérdeztük.

1. Mi volt a kezdeti igény az ügyfél részéről?

Első lépésben a papíralapú szállítói bizonylatok elektronikus feldolgozására volt igénye a Biofilternek. A probléma az volt, hogy utólag kellett feldolgozni a bizonylatokat, amelyeket a gépjárművezetők kaptak meg a nap indulásakor, ezeken szerepelt a bejárási útvonal az ügyfelekkel és a termékekkel. A kommunikációt szinte ellehetetlenítette, hogy a papír csak délután ért vissza a telephelyre és akkor történt meg az információcsere. Egyrészt az volt a cél, hogy egy folyamatos interakció legyen a nap során a logisztikus munkatárs és a gépjárművezető között, másrészt papírmentesíteni szerették volna a dokumentációt.

2. Hogyan támogatja az e-szállítólevél applikáció a mindennapi tevékenységet?

Az applikáció a raktározási tevékenységgel indul. A vevői megrendelésekben szereplő termékeket – a Biofilter esetében hordókat – a mobil rendszer segítségével ki tudja gyűjteni a raktáros, módosítja ha szükséges és ezen adatok alapján a gépjárműre pakolja. A raktáros és a gépjárművezető között elektronikus adatkapcsolat jön létre, tehát mindkét fél látja az általuk rögzített információkat és egy elfogadási procedúrán keresztül véglegesítik a gépjárműre felpakolt mennyiségeket. A rendszer e-szállító része online és offline is képes működni a gépjárművezető “zsebében”. A vállalat ügyfeleinél az alkalmazás szintén lehetővé teszi az adott megrendelésben szereplő tételek lerakását és a tele hordók felrakását. Az applikáción keresztül a járművezető képes akár írásban is kommunikálni a diszpécserrel, amennyiben kérdése merül fel. A járat sorrendet is tartalmazza a megoldás tehát, amikor a kocsi elindul több címre, ezeket logikai sorrendben tudja követni a sofőr.
A nap zárultával az e-szállító appon keresztül elszámolható a napi tevékenység, így raktárra kerülnek azok a hordók, amelyeket az adott napi túrában a sofőr mozgatott. A megoldás lehetővé teszi a készletek nyomonkövetését és az adatok automatikus feldolgozását, ezáltal az emberi hibák kiküszöbölését.

3. Mi volt a legnagyobb kihívás a kivitelezés során?

A legnagyobb kihívást az jelenteti, hogy az e-szállítónak meg kell felelni a vállalatirányítási rendszer oldalról a jelenlegi és a jövőbeli ERP megoldásnak. Ezért a jelenleg használt vállalatirányítási rendszerbe ennek megfelelően konvertáljuk az adatokat, az új ERP-be pedig integráljuk. Erre azért van lehetőségünk, mert az új ERP rendszert is a Pentatrade készíti el.

4. Hogyan működik egy ilyen komplex rendszer bevezetése?

Jelenleg teszt üzemmódban van az applikáció pár munkatársnál és sofőrnél. Tapasztalataink szerint ez egy olyan szakasz, amikor apróbb finomhangolások lépnek előtérbe, de jelentős funkcióbeli változtatások már nem. Az e-szállító előtt a diszpó bizonylatról rögzítették az ERP rendszerbe kézzel az adatokat, ez alapján történt a készletek mozgatása és a számla kiállítása. Ezt a kézi adatrögzítést most az e-szállító automatizálja, ezáltal csökkennek a készletvezetéssel és a számlázással kapcsolatos rögzítési munkálatok. Az átállás ilyen nagy méretű cégnél nem történhet meg egy lépésben, hiszen sok terület munkájában változások lépnek be. A szolgáltatás folyamatos fenntartása érdekében kisebb etapokban történik a bevezetés.

5. Egyedi szoftverfejlesztés esetén, hogyan működik az utánkövetés?

A garanciális időszakon belül folyamatosan rendelkezésre állunk, garancián túl pedig szupport tevékenységet ajánlunk fel az ügyfélnek, helpdesk formájába. Szupport szerződés esetén, olyan intenzitással biztosítjuk a rendelkezésreállást, ahogy abban szerződéskötéskor megállapodtunk. A garanciális időszak a Pentatradenél általában fél év.

6. Miben rejlik a Pentatrade erőssége a többi szoftverfejlesztő vállalattal szemben?

Amint beérkezik egy ügyféligény nálunk mindent egy kézből megkap, kezdve a folyamat átvilágításától, a szervezésen keresztül, a rendszer kitalálásáig, valamint működtetéséig. Szoftvereink mellé egy olyan gazdasági, üzleti szemléletet adunk ügyfeleinknek, amivel garantáltan elégedettek lesznek az elkészült megoldással.

Tovább vállalati megoldásainkhoz!