Olvasási idő: 5 perc
A Farmol 1946 óta foglalkozik aeroszolos, folyékony kozmetikai termékek gyártásával és csomagolásával, tevékenységéhez pedig a legmodernebb automatizált technológiát alkalmazza. A vállalat fő célkitűzése a 360°-os ügyfélelégedettség elérése, valamint a tervezhető és átlátható működés folyamatos fenntartása. Ezért vált szükségessé egy olyan támogató rendszer bevezetése, amely maximálisan kielégíti a vállalat egyedi igényeit és segít céljai elérésében. Hogy mi vezetett az ERP bevezetéséhez, mivel járt a folyamat és mire érdemes odafigyelni a tervezés során, arra Torma László IT vezető válaszolt.
A teljes e-könyv letöltéséhez kattints IDE. A következőkben az e-könyv kivonatolt verzióját olvashatod.
Milyen problémák vezettek a vállalatirányítási rendszer bevezetéséhez és milyen előnyeit érzékeli egy ilyen megoldásnak?
2011-ben csatlakoztam az akkor még indulóban lévő Farmol Hungary Kft.-hez. Kezdetben nem a mostani anyavállalathoz, az olaszországi Farmolhoz tartoztunk, hanem a Serioplast csoporthoz. A Serioplast már akkoriban kiterjedt céghálózattal rendelkezett, amely Európa szerte több mint 15 telephelyet fedett le. A cégcsoportnál világossá vált, hogy a multinacionális környezet megköveteli egy vállalatirányítási rendszer bevezetését és ekkor esett a választás a Mago ERP rendszerének akkori verziójára. Gyakorlatilag így már meg volt szabva az út, hogy mi is ugyanezt a termelés- és vállalatirányítási rendszert alkalmazzuk. Az ERP bevezetés egyik konkrét oka az volt, hogy több olyan egyedi fejlesztésű szoftverrel is dolgoztunk, amelyek egyedülálló adatbázisokkal rendelkeztek és különböző platformokon futottak. (…)
Mennyire fontos, hogy az ERP illeszkedjen a magyar jogszabályi változásokhoz?
Ez kardinális kérdés volt a kiválasztáskor. A Mago biztosított arról bennünket, hogy a mindenkori magyar törvényi előírásokhoz alkalmazkodva, rugalmasan tudja a szoftvert módosítani. Ez szerencsére meg is történik. Bármilyen jogszabályi, vagy adó jogszabály változásról legyen szó Magyarországon, a helyi partneren keresztül a szoftver módosításra kerül, ezáltal tudunk mi is naprakészek lenni. (…)
Funkcionalitásában milyen területeket fed le az ERP?
Lényeges volt minden olyan folyamat eredményes működtetése, amelyek az ügyfélkezeléshez és értékesítéshez valamilyen szinten köthetők. Ilyen például a vevői és beszállítói törzsadatoknak, valamint a cikkszámoknak a kezelés. Az ügyviteli rendszer része a könyvelési és tárgyi eszköz modul, a vevői megrendelések és minden, ami az eladásokhoz köthető, beleértve a szállítólevelek és számlák kezelését is. Vállalatirányítási rendszerünk mindezek mellett a beszerzéssel kapcsolatos ügymeneteket is kezeli, amelynek segítségével az alapanyagokon kívül nyomon tudunk követni minden eseményt, amelyek összefüggnek akár a késztermékekkel vagy a felhasznált csomagoló anyagokkal. Összességében az ERP segít előre gondolkodni, látni és tervezni a vállalat minden területén.
Mennyi emberi erőforrást igényelt az ERP rendszer bevezetése, vagy tovább fejlesztése?
Rendszer bevezetéskor és egy nagyobb fejlesztés előtt fontos, hogy projekt szinten gondolkodjunk. Ebben az esetben mindig tudunk majd tervezni az erőforrásainkkal és nem ér minket meglepetés. Egy upgrade során sokszor merülnek fel új igények és ezen igényekhez kell informatikailag alkalmazkodni. Fejlesztési igény esetén, elsődlegesen megvizsgáljuk a hozzá kapcsolódó feltételeket valamint, hogy szükséges-e változtatni az erőforrásokon. A megfelelő szupport kiválasztásához, pontosan meg kell nézni milyen modulokat érint egy fejlesztés és ki az, aki az egyes modulokhoz való fejlesztéshez allokálható. (…)