Olvasási idő: 5 perc
Az online értékesítésben a bizalom a legfőbb kulcs. Csak akkor leszel képes eladni ha eléred, hogy a hozzád érkező látogatók megbízzanak benned vagy a termékedben. Ezt elérni mindössze néhány másodperced van. Most azt fogjuk megmutatni, konkrétan hogyan szerezhetsz a hitelességedet erősítő testimonialokat, véleményeket és értékeléseket, és hogyan használd ezeket fel a legpraktikusabban.
Adj teret ügyfeleidnek
Biztosíts minél több felületet arra, hogy vásárlóid és látogatóid értékelhessenek téged. Sokan tartanak ettől, hiszen mindenki találkozott már olyan emberekkel, akik egyszerűen kötekedni járnak a netre. Ők alapvetően az olyan platformokon jelentenek veszélyt, amely felett semmilyen vagy korlátozott kontrollal bírsz csak – tehát a fizetett és szerzett médiában. Ha mondjuk PR-cikket teszel közzé egy oldalon, vállalod annak a kockázatát, hogy az oda érkező kommenteket nem lesz lehetőséged moderálni, bár szerencsés esetben ezt az adott felületen megteszik neked. A közösségi médiában is csak saját oldalaidon van lehetőséged arra, hogy a negatív véleményeket elrejtsd – de nem is tanácsoljuk ezt. Nem kell eltitkolni, hogy vannak negatív vélemények, inkább kezeld őket megfelelő módon.
Elégedetlenek mindig lesznek, a kérdés csak az, hogyan bánj velük. Ha a panaszokat megvizsgálod és megpróbálod megoldani, ha az észrevételekre érdemben reagálsz, ez már önmagában is szimpatikusabbá tesz. És azzal, hogy nem elrejteni próbálod, jó eséllyel pozitív testimonialt isnyerhetsz a végén.
Ha nem foglalkozol online értékesítéssel, de szeretnél jó színben feltűnni leendő partnereid előtt, csinálj vállalatodnak egy Google Cégem fiókot azért, hogy ügyfeleid értékelhessenek egyszerűen a képen is látható „Google értékelés”-re kattintva.
Hogyan szerezz pozitív véleményeket?
Igyekezz saját felületeidre csatornázni ezeket:
- a cikkeid, posztjaid alatt adj lehetőséget a kommentelésre,
- az egyes termékeknél a felhasználók értékelhessenek (akár szóban és pontozással is),
- hírleveleidben emlékeztesd a közönségedet, hogy közösségi felületeiden írhatnak rólad véleményeket,
- az ügyfélszolgálatod legyen könnyen elérhető, és az ide küldött e-mailekre, a beérkező telefonokra válaszolj is érdemben
Mindez viszont még csak passzív megoldás.
Igyekezz ösztönözni is a véleménynyilvánítást.
Akár jutalmazhatod is azokat, akik véleményeznek – egy webshopban például a vásárlást és kiszállítást követően küldhetsz egy levelet a vásárlónak, melyben megkéred, hogy oldaladon értékelje a terméket és magát a szolgáltatást, cserébe valamilyen egyszeri kis kedvezményt kap. Az is jól működhet, ha csak szépen megkéred őket az értékelésre – ha rendeltél már a Netpincérről, tudhatod, hogy ők másnap egy külön e-mailben emlékeztetnek rá, hogy még nem adtál értékelést.
Milyen formában ösztönözz?
Hogy milyen formában ösztönzöl, leginkább azon múlik, hogyan kommunikálsz a célcsoportoddal, vásárlóiddal. E-mailben például szinte biztosan.
Hogyan használd fel a jó véleményeket?
- Mindig tedd ügyfeleid szeme elé a legjobb értékelést kapott terméket/szolgáltatás (Hónap Termékei)
- Látogatóidnak legyen lehetősége olyan sorrendben rendezni a kilistázott termékeket, amelyek a legjobb értékelést kapták
- Az ajánlatkérő oldalon vagy egyéb kampány során egy landing oldalon is használd fel ezeket a véleményeket
- Minden vélemény kerüljön fel a weboldaladra, ott legyen a központ ha úgy tetszik. Erre a Facebook-ról is van lehetőség:
Válaszd ki a megfelelő véleményt és kattints az alábbi képen látható részre:
Itt kattints a ‘Beágyazás’ pontra. Megjelenik egy HTML kód, amelyet a weboldalad megfelelő részére be tudsz illeszteni.
Összefoglalva ne félj, mert mindenkiről írnak előbb-utóbb negatívat, ez egyáltalán nem ciki, a cyberbullying mindenkit utolér. Nem kell egyből a falnak rohanni, elég fokozatosan bevezetni a véleményezést vállalatodnál, kezd kicsiben és építkezz felfelé. Ha pedig mindehhez hozzájárulhatunk egy jó vállalatirányítási, CRM vagy dokumentumkezelő rendszerrel, esetleg egyedi IT fejlesztéssel, szólj bátran!