Az alkalmazottak céget választanak és vezetőt hagynak el, vagyis leggyakrabban azért mondunk fel, mert elégedetlenek vagyunk a vezetővel. Nem a veleszületett tulajdonságok, sokkal inkább a döntései tesznek valakit sikeres vezetővé. Persze ezer olyan tényező van, ami egy sikeres vezetőt jellemezhet, éppen ezért nem lehet sablonizálni milyen egy jó vezető, hiszen cégenként változó milyen attitűdre van szükség. Azonban mégis vannak olyan kulcs tényezők, amelyeket ha betartunk már egy magasabb szintre emeljük vezetői képességeinket.

Milyen egy jó vezető?

Statisztikákra támaszkodik.

Egy jó vezető nem a megérzései alapján emel vagy csökkent bónuszt. Egy igazi vezető mindenről statisztikát vezet, ami alatt nem kifejezetten az eladási adatokat értjük, mert ez talán már alapvető dolog. Most sokkal inkább az olyan fontos információkra gondolunk, mint az elhalasztott értékesítési lehetőségek okai, a határidők betartása, az új potenciális vevők felkutatása és egyéb adatok. A leggyorsabb vezetői kimutatás elkészítésének módja az automatizálás. Ez azt jelenti, hogy mindenki egy egyetemes rendszerben rögzíti az információkat, ezáltal nem csak a saját munkájukat könnyítik meg, hanem a vezető munkáját is. A vezető feladata egyrészt, hogy keretet szabjon az adminisztrációs kötelezettségeknek, másrészt, hogy a munka gyorsaságát és átláthatóságát segítő rendszert biztosítsa.

Egy jó CRM – ügyfélkapcsolat kezelő  rendszerrel például, ilyen vezetői dashboard generálódhat automatikusan:

Kattints a képre a nagyításért.

Mentorálja a munkatársait.

Az embereinkben bizalmat kelt, ha mentorként tekintenek vezetőjükre és nem a klasszikus értelembe vett főnökként. Minden esetben érezniük kell támogatásunkat még akkor is, ha valamilyen feladatot nem megfelelően végeztek el. Senkit nem kapunk készen, a saját ízlésünk szerinti jó munkatársakat ki kell nevelni, alakítani és támogatni.

Feladatok mellett képes projektekben is gondolkozni.

Az teljesen érthető, ha nem akarunk minden munkafolyamatnak túl nagy körítést keríteni. Viszont tudnunk kell különbséget tenni azon munkafolyamatok között, amiket feladatként vagy projektként kezelünk.  Projektként értelmezhető minden olyan tevékenységlánc, amely nem folyamatosan van jelen egy szervezet működésében, hanem adott ideig tart és bizonyos célokat valósít meg, mint például termékfejlesztés, vagy új szolgáltatás kialakítása. Így tehát egy eléggé komplex folyamatról van szó, ami szinte kívánja a nagyon jó szervezést és dokumentációt. Nem csak a munkatársainknak, hanem magunknak is szívességet teszünk azzal, ha projektet indítunk az ilyen jellegű folyamatokra, vagyis felelősöket, határidőket, célokat, költségkeretet, szükséges erőforrásokat és részfeladatokat határozunk meg egy projekten belül. A projekt dokumentációjára alkalmasak különböző projektkezelő programok, de egy jól kialakított CRM rendszer is képes rá.

Nincs több mikromenedzsment.

A mikromenedzsment egy vezetési stílus, amiben a vezető közelről megfigyeli és ellenőrzi beosztottjainak munkáját, ilyenkor az alkalmazottak úgy érzik nem bíznak bennük és ez kihat a csapat produktivitására. A jelenség gyakran azt eredményezi, hogy a csapat, különösen a vezető elvész a részletekben és nem látja a fától az erdőt. Ha tudatában vagyunk annak, hogy olyan menedzserek vagyunk, akik túlságosan figyelnek a részletekre, itt az ideje, hogy ezt megbeszéljük csapatunkkal és előre megtervezett időpontokban visszajelzéseket kérjünk tőlük. Ha nehezen adunk ki feladatokat a kezünkből, alkalmazzuk a fokozatosság elvét és először csak pár kisebb feladat elvégzésére hatalmazzuk fel munkatársainkat.

Írásban is rögzít minden feladatot.

Egy jó vezető tudja, ha nem rögzít írásban MINDENT, gyorsan megfoghatóvá válik, hiszen a szó elszáll…! Egy jó vezető nem csak maga igyekszik minden ügyviteli folyamatot írásba foglalni, hanem a munkatársakat is erre bíztatja. Ez segíti majd a precíz munkavégzést. Ez kiváltképp igaz az olyan vállalat esetében, ahol kiterjedt sales gárda látja el a kereskedelmi tevékenységet. Ilyen körülmények között az értékesítési vezetőnek sok emberre kell figyelni és rengeteg mindenre emlékezni, amire bizonyos szint felett egy robot lenne csak képes.

Egy biztos. Nincs tökéletes ember és tökéletes vezető sem. Azonban ha a fent leírtakból legalább egy pontot megfogadunk és próbálunk jobbá válni, nem hibázhatunk. A lényeg talán abban rejlik, hogy képesek legyünk az önfejlődésre, hibáink belátására, jó emberekkel és kellemes környezetben töltsük a dolgos hétköznapokat.

Tovább CRM megoldásunkhoz!