Olvasási idő: 5 perc
Főként most, a vírus háttérzajától erősen zengő karácsonyi időszakban nyernek azok a vállalatok, amelyek az új kereskedelmi trendeknek megfelelően alakították ki értékesítési módszereiket és folyamataikat. Az emberek tutira akarnak menni, egyre inkább megfontolják mire költenek, főleg szűkösebb időkben. Most azon cégeké a haszon jó része, akik a megfelelő információkat gyorsan képesek eljuttatni arról a termékről, ami az adott vásárlót éppen érdekli. Nézzük mit is jelent ez konkrétan, mi az a három irány ami felé mindenképp el kell mozdulnod 2021-ben!
1. Csillagok!
Webáruház esetében kötelező lesz olyan bővítményt vásárolnod, amelyek engedélyezik egy termék vagy szolgáltatás értékelését. A vásárlói vélemények nyilvánossá tétele ma már nem csak a nagyobb értékkel bíró, például műszaki cikkeket forgalmazó áruházaknak kötelező elem, hanem minden eladásból elő vállalatnak, legyen akár az egy csavar áruház. Sokan szeretik hallatni a hangukat, bizonyíték erre bármelyik közösségi oldal komment szekciója. Amennyiben WordPress sablont használsz, vannak olyan megvásárolható WooCommerce bővítmények, amelyek a termék értékelés és véleményezés funkciót hivatottak támogatni. Szintén WordPresshez jó, ilyen jellegű ingyenes bővítmény a Rating widget. Még ha eleinte nem is özönlenek webáruházadba a csillagok, a vélemény nyilvánítás lehetősége mindenképp bizalmat ébreszt majd ügyfeleidben. Amennyiben nem rendelkezel webáruházzal, gondolkodj vállalati szinten és motiváld arra partnereidet, követőidet vagy akár beszállítóidat, hogy a Google keresőben értékeljék cégedet. Erre kiírhatsz akár egy nyereményjátékot is, hiszen név szerint láthatod, ki értékelt és hogyan. Azt már reméljük mondanunk sem kell, hogy az eredményt mindenképp kommunikáld akár a weboldaladon is.
2. RPA!
Az RPA, vagyis a robotizált folyamatautomatizálás, ma már a kkv-k számára is valós alternatíva. Első hallásra talán sokan arra gondolnak, hogy a robotszoftverek elsősorban a nagyvállalatok, sőt, a multinacionális óriáscégek számára lehet érdekes. Pedig az igazság az, hogy a robotizáció mára egyszerűen, alacsony beruházási költségek mellett is hozzáférhető a kisebb cégek számára is. A robotizált folyamatautomatizálás a kkv-k között is egyre népszerűbb megoldás, amely számos kézzel fogható előnyt jelent. Ilyen például a jelentős hatékonyságnövelés, az időmegtakarítás és a nagy mértékű költségcsökkentés. Az RPA emellett a munkaerőhiány kivédésében is nagy segítséget nyújt. De mit éreznek ebből ügyfeleid? Röviden, gyors és megbízható ügyintézést. Példaként egy ilyen szoftver képes letölteni az ügyfeleidhez tartozó dokumentumokat és azokat kiküldeni nekik e-mailben. Ilyen dokumentum lehet egy év végi számlaösszesítő, egy kintlévőség lista, egy köszönőlevél, valamin bármilyen adminisztratív jellegű feladat, amely egyébként az ügyfélszolgálat értékes munkaidejéből vesz el.
3. Célzott kommunikáció!
Ha tömören és velősen szeretnénk fogalmazni, ne told rá minden közlendődet, a teljes vagy leendő ügyfélkörödre! Digitalizáld vállalatodat, gyűjtsd az adatokat partnereidről, majd azok alapján alkoss célcsoportokat. Persze most mondhatod, hogy neked már van egy ERP rendszered, szóval meg is vagy vállalatod digitalizálásával, de ez nem igaz. Egy vállalatirányítási rendszer az értékesítéssel szemben ugyanis a termelést, a készletkezelést és a pénzügyeket fogja össze leginkább. Az értékesítők és a marketing munkáját csak egy ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer (CRM) tudja úgy támogatni, hogy célzott kommunikációt alakíts ki és ráláss a teljes értékesítési folyamataidra. Egy CRM rendszert utazó ügynökeid bármikor szívesen alkalmaznak a napi munka során, ugyanis a jó CRM összeköthető bármilyen vállalatirányítási rendszerrel, így például a legfrissebb készletinformációt láthatod benne. A CRM ezzel párhuzamosan a marketing munkájához elengedhetetlen, ugyanis ügyfeleid eddigi viselkedése alapján tudsz kampányokat létrehozni és neki célzott kommunikációt indítani, vagy akár születésnapi egyedi kedvezményt küldeni.