Az elmúlt évek és hetek történései jelentős kihívást jelentenek mindannyiunk számára. Eseményekben gazdag év ez is, sokan kerülnek a létbizonytalanság szélére, a COVID már csak egy a sok csapás közül. Az árak az egekben, az emberek egy vásárlás után meredten nézik a blokkot és teszik fel maguknak a kérdést: “Mégis mi került ezen ennyiben?”. A vásárlók még óvatosabbak és vásárlási döntéseiket nehezebben hozzák meg. Az eladóknak erre kell reagálniuk és rugalmasabb megoldások alkalmazására is szükség van az értékesítés ösztönzéséhez. Ez egy sor új értékesítési stratégiát, módszert és technikát hozott létre, amelyek közül sok hatékonynak bizonyult. 2022 után valószínűleg ezek meg is maradnak és erősen meghatározzák majd az üzleti világot. Ha a játékban akarsz maradni, tudnod kell, mire számíthatsz.
1. Automatizáld az értékesítési folyamataidat
Egyes trendek évről évre népszerűnek bizonyulnak. Erre jó példa az értékesítés automatizálása. Valójában az értékesítés automatizálás nem trend, hanem sokkal inkább egy business workflow kialakítását jelenti a versenyelőny fenntartása érdekében. Sokan azt mondják, hogy az automatizálás megöli a kreativitást és a személyre szabást, amikor megpróbálja rendszerbe tenni a folyamatot. Az igazság az, hogy lehetővé teszi a számodra, hogy több időt fordíts a termékek értékesítésének kreatív módjaira és az ajánlatok jobb személyre szabására, mivel az összes rutinfeladatot külön-külön szoftverrel tudod elvégeztetni.
Tipp Az értékesítési folyamat automatizálásának legjobb módja a CRM (Customer Relationship Management) rendszer bevezetése. Lehetővé teszi az elérések automatizálását, a kampányok beállítását, az értékesítési folyamatok vizualizálását és hatékonyabb kezelését. Ennek ellenére nemcsak a CRM rendszerek segíthetnek az értékesítési folyamat automatizálásában. Minden, ami az értékesítési folyamat optimalizálásához kapcsolódik, szoftver és / vagy hardver, ugyanebbe a kategóriába tartozik.
2. Értékalapú értékesítés
Bár ellentmondásosan hangzik, a legjobb tipp az eladások növelésére, ha nem akarunk eladni! Elmúltak azok az idők, amikor az ajánlatokat elég volt a potenciális ügyfelek arcába tolni, és elvárni tőlük, hogy fogadják el csak azért, mert ez egy„visszautasíthatatlan ajánlat”.
Mára a vásárlók belefáradtak abba, hogy “fejős tehenekként” kezeljék őket, különösen a B2B szektorban. Az egyetlen módja a vásárlók figyelmének felkeltésére és vásárlási döntésük meghozatalának ösztönzésére: meggyőzni őket arról, hogy az elégedettségük sokkal fontosabb a profitunknál. A legőszintébb módszer ennek bizonyítására a termékeink árának csökkentése, de legyünk őszinték… Minden vállalkozás célja a lehető legtöbb bevétel megszerzése. Ha olyan mértékű kedvezményeket adunk, mintha nem lenne holnap, akkor valószínűleg gyorsan csődbe megyünk.
Az ár megváltoztatása helyett az érdeklődők véleményét kell megváltoztatni az ajánlatainkról. Ennek egyik módja az értékalapú értékesítési stratégia kialakítása. A potenciális ügyfelek gyakran elutasítják az ajánlatunkat anélkül, hogy esélyt adnának arra, hogy meggyőzzük őket, mert szerintük túl magas az ár. Az értékalapú értékesítés segít leküzdeni ezt a problémát. Csak annyit kell tenned, hogy pontosan meghatározod a potenciális ügyfelek igényeit, és azokhoz igazítod az ajánlatokat. Tedd vonzóvá az ajánlatot számukra, kiemelve azokat az előnyöket, amelyek számukra is elfogadhatóak.
3. Többcsatornás, személyre szabott élmények megjelenése
Az egyik legnagyobb változás, amelyet az elmúlt évek eseménye hozott, a vásárlási és eladási tranzakciók felgyorsulása a digitális világban. Az információk ilyen nagy hozzáférhetősége miatt a vásárlói útvonalak nagy százaléka független. A vállalkozások nem tudják megjósolni, hogy pontosan mikor lép be a vevő a csatornánkba, mivel ez bármely szakaszban megtörténhet. Ráadásul a vevők már nincsenek egyetlen csatornához kötve. Nagyon fontos figyelni az egyes csatornák és kampányok segített konverziós szerepét is a folyamat során. Az értékesítésnek ezt figyelembe kell venni és ennek megfelelően alakítani a stratégiáikat. A különböző vásárlók eltérő preferenciákkal rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy nem számíthatunk többé arra, hogy ugyanaz a megközelítés működik mindenki számára. Sok különféle csatornát kell felállítani a vásárlók kiszolgálására, hogy ők azt válaszhassák amelyiket csak szeretnék. Ez azt jelenti, hogy biztosítanod kell az egyformán jó ügyfélélményt, függetlenül attól, hogy milyen csatornát választ a vásárló. Ideális esetben lehetővé kell tenni a különböző csatornák közötti váltást anélkül, hogy bármilyen információt elveszítsen az ügyfél, és hogy zökkenőmentes legyen a vásárlási élmény. Ahhoz, hogy megfelelj egy ilyen elvásárnak sokféle promóciós, terjesztési és vásárlási csatornával kell kísérletezned.
4.Az ismeretek megosztása új érdeklődőket hozhat.
Az elmúlt évek nagy része karanténban telt, az emberek több időt töltöttek egyedül.
Ezért örvendtek akkora népszerűségnek a webináriumok 2020-ban.
2022-ben pedig ez a népszerűség egyre csak nő.
Ha több lead-et szeretnél, annyit kell tenned, hogy egy olyan témát keresel, ami felkelti az érdeklődésüket és hasznosítani tudják. Ez egy hatásos lead generáló módszer, mivel a célközönséged számára natív hirdetést is el tudsz helyezni az előadásokban. Nem ajánlott az előadásokat egy terméked köré építeni, de felhozhatod a terméket mint megoldást egy előadásban tárgyalt problémára. Attól függően milyen témáról szól a prezentációd és ki a célközönsége, kísérletezhetsz különböző platformokkal, azzal, hogy milyen a videó hosszúsága, élő chat vagy kérdezz-felelekkel.
Tovább vállalati megoldásainkhoz!