Olvasási idő: 10 perc

Figyelem! Eseményünk előre nem látható okok miatt elhalasztottuk. Az új időponttal kapcsolatban hamarosan jelentkezünk!

Meghívjuk ingyenes online kerekasztal beszélgetésünkre, ahol bemutatjuk a témában készített legfrissebb kutatási eredményeinket!

Eseményünk korlátozott létszámú és regisztrációhoz kötött, jelentkezését a lenti képen szereplő e-mail címen vagy telefonszámon adhatja le.

Ideje: 2021. május 27. (csütörtök) 14:00 ELNAPOLVA

A Digitalizáció és COVID témában készültünk pár perces blog cikkel, amit mindenképp érdemes elolvasnia.

A járvány kitörése a gazdaság minden szegmensére komoly hatást gyakorolt, a meghozott kezelési intézkedések pedig további kompromisszumokra késztetett vállalkozót és munkavállalót egyaránt. A jelen helyzet azért is különleges, mivel ilyen típusú válságra, ami ilyen átfogó hatást gyakorolt a világ egészére, még nem volt példa.

Mi volt a legkiemelkedőbb változás, ami mindenkit érintett?

Az egyik legfontosabb, amit érdemes kiemelnünk, az a személyes érintkezések számának drasztikus csökkentése, ami talán az egyik legnagyobb változást hozta minden vállalat életében. A bevált irodai munkavégzést – ahol csak mód és lehetőség volt rá – felváltotta a home office munkavégzés, ezt nehezítendő az ügyfelekkel sem lett egyszerűbb helyzet, hiszen már nincsenek meg a személyes találkozások sem, aminek hátrányát nem kell senki számára ecsetelnünk. Mindent összevetve a COVID-19 pandémia rengeteg potenciális veszélyt tartogat minden vállalat számára.

Mi a leggyakoribb probléma, amivel szembesültünk a válság alatt?

A járvány okán kialakult elszigeteltség jelentősen érezteti hatását életünk minden területén. Társas lények vagyunk, ezért minden esetben szükségünk van mások közelségére, amit a jelen helyzet számottevően megnehezít. Sajnos a bezártság nem csak a magánéleti-, hanem céges kapcsolatainkat egyaránt érinti, ami a későbbiekben sok fejfájást okozhat egy cégvezetőnek.

A megváltozott munkakörnyezet miatt, már nem vagyunk egy légtérben azokkal a kollégákkal, akik korábban körülvettek minket. Ez azért jelenthet problémát, mert nehezebb felettük tartanunk a kontrollt, – hiszen mi is könnyedén elveszhetünk mindennapos tevékenységeinkben, kevesebb figyelem jut rájuk, ezért sok esetben munkatársaink azt érezhetik, hogy kimaradnak a cég mindennapos folyamataiból, nem figyelünk rájuk. Ebből fakadóan a cég felé a lojalitásuk csökkenhet, akár olyan mértékben is, hogy az első adandó alkalommal válthatnak.

A fentebb említett problémát megfűszerezi a magány érzése is, ami további gondokat okozhat. Ezen sok esetben segíthet a család közelsége, azonban személyenként ez is változó. Vannak azok az esetek mikor a család csak súlyosbít érzéseinken. Biztosan előfordult már, hogy munka közben zargatták szinte már jelentéktelennek tűnő otthoni dolgokkal. Nem a legkellemesebb mikor határidős munka kellős közepében történik ez. Olyankor igyekszünk elvonulni, kizárni a külvilágot, ami tovább súlyosbíthatja helyzetünket, ami hosszabb távon a munka minőségének tartós romlásához is vezethet.

Fontos megemlítetnünk, hogy vállalati kapcsolatrendszerünkre sincsen ez jó hatással. Sokkal bizalmasabb egy személyes találkozás egy kellemes kávé társaságában, mint manapság otthonról ülve a kamerákba nézve. Előfordulhat az is, hogy kommunikációs eszközeinket kikapcsolva, lenémítva belemerülünk operatív folyamatainkba, majd későn vesszük észre, hogy pár perc múlva komoly tárgyalásunk következik, majd kapkodva tesszük rendbe magunkat, és kezdjük felkészületlenül.

Nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy a korábban értelmezett munka és magánélet egyensúlya teljesen átalakul. Jellemzően sokkal több időt fordítunk otthoni tevékenységeink ellátására. Amit korábban munkaidő után végeztünk, azt már két folyamat között is elvégezhetjük, hiszen otthoni feladataink mindennaposak és könnyen gondolhatjuk azt is, hogy „csak 5 perc” az elvégzésük. Ilyenkor abba gondoljunk bele, hogy a sok 5 perces tevékenység összeadódik – főleg ha 20-25-30 percenként végezzük – legyen szó mosásról, teregetésről, mosogatásról, porszívózásról, ügyintézésről, és még sorolhatnám végeláthatatlanul. Ezt súlyosbítja a felvett életszerepek is, hiszen egyik pillanatról a másikra kell cégvezetőből anyává vagy apává váltanunk.

Valljuk be nem könnyű a családi környezetben ily módon helytállnunk és kialakítanunk a munka-magánélet egyensúlyát, hiszen egy légtéren kell osztoznunk családunk többi tagjával is, akik tőlünk független elfoglaltságukat végzik, és sajnos ez sokszor kizökkenthet minket adott tevékenységünkből. Időtervezésünk könnyen felborulhat és akár egész nap úszhatunk a munkában, úgy érezhetjük nem haladunk egyről a kettőre, emiatt a figyelmünket sem tudjuk olyan hatékonyan az éppen előttünk álló feladaton tartani. Ha ezt a helyzetet nem kezeljük időben, akkor komoly problémákkal szembesülhetünk magánéletünkben és cégünkben egyaránt.

Néhány megoldás, ami segíthet nekünk:

  • Talán az egyik legfontosabb, hogy igyekezzünk megőrizni mentális egészségünket. Az egészséges táplálkozás, a mozgás és az optimista hozzáállás, sokat javíthat helyzetünkön.
  • Igyekezzünk kizárni a lehető legtöbb zavaró tényezőt, és igyekezzünk tartani a kontrollt saját időgazdálkodásunk felett.
  • Érdemes kialakítani magunknak az irodai környezethez hasonló dolgozó szobát vagy dolgozó sarkot, ahova eltudunk vonulni céges ügyeinkkel foglalkozni.
  • Digitális megoldásokkal növelhetjük teljesítményünket, segítségükkel átfogó kontrollt tudunk helyezni cégünkre, mind amellett, hogy javíthatják időgazdálkodási képességeinket, könnyebben jutok hozzá az engem érintő legfontosabb információkhoz..

Ha biztosra akarunk menni akkor, nem elegek a hagyományos digitális megoldások, mert a hatékonyabb működéshez komolyabb szintű eszközökre van szükség és még ez sem jelenthet mindig 100%-os eredményt. Ugyanis gyakran előfordulnak olyan esetek is mikor nem csak digitális megoldásainkat, hanem vállalati folyamatainkat is felül kell vizsgálnunk és újak kialakításán kell elgondolkodnunk.

Hogyan csináljunk lehetőséget a minket fenyegető veszélyből?

Természetesen a korábbiakban említett gondokon felül egyéb nehézségekkel is szembesülhetünk, és sok esetben az irodai munkavégzés az, ami a problémák egy részére választ adhat, ugyanakkor ezek kezelésére léteznek további hatékony gyakorlati megoldások is. Számtalan esetben, jól működő digitális megoldásokkal is képesek vagyunk kezelni a minket ért hatásokat, sőt mi több lehetőséget is tudunk kovácsolni belőlük.

Növekedési és Tudásközpontunk keretében megrendezett online kerekasztal beszélgetésünk fő témája a jelen helyzetben eredményt hozó digitális válságkezelési módszerek. Eseményünkön prezentáljuk legfrissebb kutatásunk eredményét, amelyben piaci alapon működő vállalatok felsővezetői számolnak be arról, hogy milyen gyakorlatorientált kríziskezelő megoldások lendítették őket át a járvány okozta kihívásokon és realizáltak olyan kézzel fogható eredményt, ami hasonló helyzetben, megszokott működési rend mellett nem lehetséges.

Házigazdánk a Budapesti Corvinus Egyetem képviseletében Dr. Szabó Zs Roland, vezető- és szervezetfejlesztési, válság- és változásvezetési szakértő, aki a digitalizáció témában jártas kutató és szakember.

A vállalati fejlődéssel kapcsolatot kutatásai mellett korábban Európa legnagyobb innovációs programjában töltött be számottevő szerepet. Az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) keretében informatikai nagyvállalatok, magas növekedési potenciállal rendelkező startupok innovációs folyamatait menedzselte, és mai napig is számos céggel működik együtt digitális üzleti transzformációs projektekben.

Még nem késő jelentkezni, van még szabad helyünk!

Eseményünk ingyenes, ugyanakkor korlátozott létszámú és regisztrációhoz kötött!

Érdekli milyen egy workshopunk? Ide kattintva elolvashatja korábbiról készített beszámolónkat.