Bizonyos előrejelzések szerint az értékesítési pozíciók 80%-a 2050-re meg fognak szűnni és a Mesterséges Intelligencián (AI) alapuló megoldások veszik át a szerepüket. A digitalizáció és a technika előretörése felforgatta vásárlási szokásainkat, amelyek egyre inkább a személyre szabott élmények irányába mozdulnak el. Sok mindent előre még nem látunk, de egy biztos, aki nem köti fel a nadrágot jelentős hátrányba kerül.  

Mesterséges Intelligencia (MI) a személyre szabott vásárlási élményért.

A mesterséges intelligencia számos más terület mellett, előretör az e-kereskedelemben is. Lényege, hogy algoritmusok használatával, viselkedési minták alapján képes adatokat jósolni, így segítségével személyre szabott vásárlási élményt nyújthatunk látogatóinknak. A fogyasztói oldalról elvárás, hogy csak azon tartalmakat mutassuk, amely érdekli is őket, így elengedhetetlen, hogy webáruházunkba beépítsük ezen tanulásos algoritmusokat. Az augmented reality (kiterjesztett valóság) segítségével a digitális termékek kiterjeszthetőek lesznek a fizikai térbe, így tudjuk majd eldönteni, hogy az adott bútor passzolna-e lakásunkba, vagy próbafülke nélkül felpróbálhatjuk az üzletben a ruhákat egy okos tükör segítségével. A lényeg, hogy a MI segítségével a határok tovább homályosodnak az online és offline világ között a vásárlói élmény érdekében.

Digitális transzformáció az értékesítésben.

A digitális kultúra nem opció többé, különböző technikai eszközök nélkül nem tudunk már érvényesülni. Fontos, hogy az értékesítőink tényleg az  értékesítéssel foglalkozhassanak és a reporting és egyéb adminisztrációs feladatok digitalizálásával segítsük őket. Nincs messze az az idő, amikor okos eszközünk személyi asszisztense (Siri stb.) hangutasításra rögzíti a CRM rendszerben az új kontakt adatait, és azt is mikorra ígértünk visszahívást egy ügyfélnek. Ezen támogató rendszerek felállítása és a működtetésükhöz szükséges új készségek fejlesztése a vezető feladata. A digitális folyamatokra történő átállás egy paradigmaváltást követel, hiszen meg kell hozzá újítani saját belső működésünket és jól meg kell választani az alkalmazott technológiai eszközöket. Meg kell határozni azt is, hogy hogyan illeszkedjenek a digitalizáció tech eszközei az értékesítéshez. A CRM használatát vehetjük egy példának. Itt is nagyon tág lehetőségek vannak a rendszer kialakítására és nekünk kell meghatározni mi a fontos: a nyomonkövethetőség, az értékesítési lehetőségek, a riportálás, a feladatok átláthatósága, esetleg mindegyik?

Jól szervezett logisztika.

Amennyiben e-kereskedelemmel foglalkozunk több energiát kell belefektetnünk abba, hogy megtaláljuk a megfelelő partnereket, népszerű megoldás a dropshipping módszer, mely lényegesen megkönnyíti webáruházunk üzemeltetését. A dropshipping lényege röviden annyi, hogy úgy értékesíthetjük termékeinket, hogy valójában minden lényeges dolgot egy másik cég csinál a háttérben. Amikor befut egy rendelés, mindössze annyi a dolog, hogy továbbítsuk a rendelést a mögöttes nagykereskedő felé, aki a mi nevünkben becsomagolja az árut és kiszállítja azt a vásárlónak. Ezzel a trenddel párhuzamosan növekszik a visszaküldött csomagok száma, évről évre. Aki ennek lekezelésében költséghatékony, egyszerű és ügyfélbarát megoldást talál, az egyértelmű előnyhöz jut másokkal szemben.


Real-time adatok.

Magyarországon rengeteg vállalat “mozgó boltként” működik, ami azt jelenti, hogy a megrendelés leadása a személyes ügyféllátogatás során történik meg. Itt nagyot lehet hibázni, ha nem vagyunk felkészültek. Amennyiben a személyes eladás képezi értékesítési stratégiánk fő irányát fontos, hogy sales csapatunk rendelkezésére bocsátsuk a megfelelő eszköz rendszert annak érdekében, hogy a vevőlátogatás során pontos készlet, szállítási és egyéb termék információkkal szolgáljuk ki vevőinket. Ha pontatlan információk kerülnek továbbításra, a vevő hamar lemorzsolódik bizalomvesztés okán. Ehhez rendelkezésükre kell bocsátani a megfelelő eszköz rendszert (mobiltelefon, tablet), amelyekről aztán biztonsággal elérik azon tech eszköszöket, amelyek átadják a megfelelő adatokat. Egy ügyfélkapcsolat kezelő (CRM) és egy vállalatirányítási rendszer integrációjával az mellett, hogy pontosan tudunk válaszolni minden kérdésre, leadhatunk egy teljes megrendelést a vevőnél, egészen a szállítólevél és számla kiállításáig.

Ma már szinte minden piacon rengeteg a szereplő, így vásárlóink is hozzá szoktak ahhoz, hogy rengeteg lehetőség közül választhatnak. Éppen ezért egyre kevesebb hibát engedhetünk meg magunknak és fontos lépést tartanunk az aktuális kereskedelmi trendekkel. Azt azonban saját magunknak kell meghatározni mit tudunk megtenni annak érdekében, hogy ügyfeleink azt érezzék: figyelünk rájuk! A vezetői elköteleződés ilyen szempontból  döntő tényező, innen indul a fejlődés, ami hosszú távú versenyelőnyhöz vezet.

Tovább CRM megoldásunkhoz!

Tovább ERP megoldásunkhoz!