Olvasási idő: 5 perc

Az általános cégvezetői szemléletben az eredményesség feltétele, hogy ami csak lehet a főnök látókörében történjen, és persze bizalmatlanság övez minden rugalmas munkavégzést. A cégvezetők problémája a munka mérhetőségének pontatlansága vagy annak teljes hiánya, mert a digitalizáció korában sok vállalatnál még mindig nem alkalmaznak olyan vállalatirányítási eszközöket, amelyek egy projekt eredményessége mellett arról is képet adnak, hogy a távmunkások – home office-ban dolgozók, utazó ügynökök stb. – mennyi időt fordítottak adminisztrációra, kommunikációra, változáskezelésre.  Kifogáskeresésben, vagyis abban mit miért nem lehet megvalósítani, sok hazai vezető az élen jár , fél nyitni az újdonságok felé és sokáig halogatja a fejlődést hozó döntéseket. 

A kirakós hiányzó darabja

A kontroll központú vállalatoknál a lehető legnagyobb hiba, ha hiányzik a megfelelő technika vagy nem támogatja a vezetőt abban, hogy nyugodt lehessen munkavállalói megbízhatóságát illetően. Ehhez olyan vállalatirányítási eszközt érdemes választani, amely például egy értékesítő eladási adatai mellett arról is képet ad, hogy mennyi idő ment el az egyéb teendők elvégzésére. Hogy az adott kereskedő kutatott-e például új értékesítési lehetőségek után? Felvette-e az új potenciális partnerekkel a kapcsolatot? Elvégezte-e a hírlevelezéshez szükséges adminisztrációt, vevőrögzítést? Munkatársaink teljesítménymérésere alkalmas eszköz lehet egy CRM rendszer, egy projekt kezelő rendszer vagy egy egyedileg erre a feladatra kifejlesztett szoftver is. Célszerű azonban olyan megoldást integrálni vállalatunk hétköznapjaiba, amellyel egyszerre több folyamatot is le lehet fedni, megelőzve ezzel a szigetmegoldások kaotikusságát. Az ilyen jellegű törekvést, egy CRM kiválóan támogatja.
Ezen technika beruházások nagyobb erőforrás befektetést igényelnek, amelyre cikkünk végén mutatunk megoldást.

De mit ér a szuper technika, ha nincs ügyviteli fegyelem?

És el is érkeztünk egy olyan témához, amelyről hosszú oldalakat lehetne írni. Ahol a teljesítmény mérése feszültségekkel, érzelmi felbolydulással jár, ott a következő két alapvető hiba közül az egyiket vagy mindkettőt elkövetik. Az egyik probléma, hogy rossz az a mód, ahogy a teljesítménymérés rendszerét bevezették, a másik, hogy a menedzserek nem rendelkeznek megfelelő képzettséggel és/vagy empátiával ahhoz, hogy képesek legyenek egy-egy dolgozó teljesítményéről objektíven beszélni. A legjobb módszerek és eszközök is csak megfelelő vállalati kultúra megléte esetén használhatók. Egyrészt, a teljesítmény mérése a közvetlen vezető kompetenciája kell hogy maradjon, és szerencsés, ha az így nyert konkrét információk is nála maradnak, legfeljebb a HR-osztályra kerülhetnek az értékelések. A vezetőnek tudnia kell motiválni az embereit arra, hogy használják az új rendszert, kerüljenek bele azon információk, amelyek alapján megtörténik a kontroll és az értékelés. Ezt például egy házon belüli írásos ügyviteli protokoll kiválóan tudja támogatni, amiben világosan megfogalmazzuk milyen adminisztrációs kötelezettségekkel jár az új rendszer bevezetése és mely adatok alapján történik majd az értékelés.

Empátia vs. teljesítménymérés

Először is meg kell dönteni azt a sztereotípiát, amely szerint a teljesítménymérés rossz. A teljesítménymérés hitelességének egyik záloga maga a módszer. A mérés módszere már önmagában is hatással van a dolgozók viselkedésére. Azokra az elvárásokra, tevékenységekre és viselkedési formákra ugyanis, amelyekről tudják, hogy az értékelés hangsúlyosan vizsgálja, biztosan nagyobb figyelmet fordítanak. Fel kell ismerni, hogy a teljesítmény mérésének feladatát nem elég „odanyomni” a vezetőnek. Mind a vezetőt, mind a beosztottakat fel kell készíteni az értékelésre, mert csak így alakítható ki az a légkör, amiben mindkét fél tudja; a mérés célja nem az elmarasztalás, és az esetleges kritika sem személyes támadás.

Pályázat

Most megvalósulhatnak azok a vállalatod fejlesztésével kapcsolatos célkitűzések, amelyeket talán már egy ideje fontolgatsz, esetleg halogatsz is. A VINOP 1.2.1 pályázat célja a mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatása. Budapesten kívül bármelyik településről benyújtható a pályázat. Tovább a cikkhez…
A másik, 2021-ben várható pályázati lehetőséggel, a VINOP 1.4.1-el úgy fejlesztheted informatikai háttered, hogy akár 20 millió forint vissza nem térítendő támogatást kaphatsz. Valósítsd meg üzleti digitalizációs fejlesztési céljaidat egy olyan ügyviteli rendszerrel, mint például a partnerkezelés, számlázás, raktárkezelés, iktatási rendszer és rengeteg más olyan iparágra specializálódott megoldással (pl.: fuvarozás, kereskedelem, kivitelezés), mellyel az ügyfelekkel tudod tartani a kapcsolatot, az eltárolt adatokból vezetői információkat nyerhetsz ki és megkönnyítheted a mindennapi munkát. Tovább a cikkhez…

Tovább vállalati megoldásainkhoz!

Igényelje ingyenes tanácsadásunkat!