Már évtizedek óta halljuk az „egyre gyorsuló világunkban…” kezdetű mondatokat. Nem érdemes belemenni abba a vitába, hogy melyik iparág fejlődik gyorsabban, vagy hol fontosabb a reakcióidő. Mindenhol így van, ha vannak is eltérések.
A gyártó cégek pedig mindenkivel kapcsolatban állnak így, vagy úgy, tehát a működésük minden területén lépést kell tartaniuk.

Nehéz döntéseket kell meghozni: a termelékenységen vagy a hatékonyságon legyen a hangsúly? A technológia a fontosabb vagy a reakcióidő?
Nos, a válasz a döntéshozók feladata, de az biztos, hogy az egyik pillére a vállalkozás működtetésének az informatikai háttér. Ezen belül a vállalatirányítási rendszer az, ami a belső folyamatokat koordinálja, tehát ennek a területnek a folyamatos fejlesztése biztosan része lesz a vállalat fejlesztési terveinek.

Az alábbiakban olvashattok néhány részterületről, ahol az üzleti IT tud segíteni a versenyképességben.

Ügyfélkapcsolatok

Mivel a vásárlók igényei folyamatosan változnak, ezért az őket kiszolgáló folyamatoknak is változnia kell. A vevők pontos és gyors ajánlatokat várnak, a szállítási határidő pontos meghatározását. Ezekhez szükség van az azonnali készlet információkra, a kapacitás, ütemezés ismeretére. Az értékesítéssel foglalkozó munkatársak csak ezek birtokában tudják magas szinten végezni a feladatukat, ami meghatározza az ügyfelek elégedettségét. Kétségtelen, hogy a CRM megoldásunkon nagyon sok múlik!

Minőség

A gyártásunkhoz jól illeszkedő vállalatirányítási megoldás támogatja a minőségirányítást is a cégben.
A gyártás minden szakaszában – az alapanyag beszerzéstől a kiszállításig felügyelni tudja a magas minőséget biztosító feltételeket. Lehetővé teszi, hogy az egyes termékek milyen fázisban vannak, és esetleges probléma esetén visszakövethető, hogy hol és mi okozta azt.

Egy vállalatirányítási megoldás a cég minden területéről érkező adatok tárháza. Sőt, sok esetben a kívülről – például partnerektől – érkező adatokat is feldolgozza.
Az adatok pontos ismeretében, a trendek átláthatóságával lehetőség nyílik arra, hogy akár a minőségbiztosítás, akár a környezetvédelmi hatás, az energiafelhasználás területén időben és hatékonyan beavatkozzunk.

Termelésirányítás

A digitális gyártó technológiák is egyre inkább alapvetőnek tekinthetők. Egy ERP-nek pedig képesnek kell lennie a gyártó eszközökből érkező információk fogadására és feldolgozására. Az IoT (Internet of Things – dolgok internete) átszövi az életünket. Az érzékelők által átadott rengeteg információ haszna az, hogy elemezhető, és az elemzés eredményeképpen be tudunk avatkozni a kellő helyen és időben, hogy a gyártási folyamat zökkenőmentes, és egyre hatékonyabb legyen.
A valós idejű adatszolgáltatás és elemzés segít nyomon követni az erőforrások felhasználását, és azonosítani a szűk keresztmetszeteteket.

Raktárkészlet kezelés

Minden gyártó cég számára fontos feladat, hogy az alkatrészek, az alapanyag a megfelelő időben a megfelelő helyen legyen. Az optimális készletszint meghatározásáról, az esetleges lejárati idők figyeléséről nem is beszélve.
Az ERP rendszer képes integrálni az értékesítésből, a beszerzésből és a gyártásból származó információkat, így jobb tájékoztatást nyújt a raktárban lévő cikkek elérhetőségének kezeléséről. Az értékesítési és keresleti előrejelzésekből származó adatokat a készletmenedzserek felhasználhatják a készlethiány vagy a túlzott készletezés kockázatának csökkentésére.

A fentiek csak kiragadott példák arra vonatkozóan, hogy miért fontos, hogy egy vállalkozásnak, amelyik versenyben akar maradni, támogató üzleti megoldásai legyenek.

Ha megtekintenéd üzleti megoldásainkat, vagy konzultálnál szakértőinkkel vállalkozásod versenyképességének növeléséről, akkor fordulj hozzánk bizalommal! Lépj velünk kapcsolatba ITT!