A koronavírus-járvány átírta a vásárlási szokásainkat és igényeinket, ezeket mind vezetőként, mind értékesítőként fel kell tudnunk ismerni és akció tervet készíteni. Mély lélegzet és gondoljuk át hol vagyunk MI ebben az új helyzetben? Hogyan tudunk cég szinten csatlakozni a megváltozott piaci színtérhez?

Webshop

Az e-kereskedelem iránti kereslet ugrásszerű növekedését nem kell magyarázni. Az élelmiszer hálózatok, drogériák online felületei a legnépszerűbbek, illetve minden olyan webáruház, amelynek termékei a tartós otthoni léthez köthetők. Ha eddig mellékvágányként tekintettünk webshopunkra, most legyen az a fő csapás, hiszen kiváló reklámfelület is egyben, ahol azon termékeinket/szolgáltatásainkat helyezzük előtérbe, amelyekre szükség van. Amennyiben nem rendelkezünk saját webáruházzal, keressünk más – nem konkurens – webshopokkal kooperációs lehetőségeket.

Hangsúly áthelyezése

Az előző ponthoz hozzáfűzve ez nem az az időszak, amikor bármit egyszerűen eladhatunk. Szelektálnunk kell termékeink között, hogy mi az amire most tényleg szükség lehet. Játékbolt esetében a kreatív otthoni foglalkoztatókra hívjuk fel a figyelmet, bútoráruházként pedig az otthoni tanulást/munkavégzést segítő berendezésekre. Most ezeké a termékeké a főszerep, ezek legyenek kommunikációnk alappillérei.

Házhozszállítás

Felelős vállalatként igyekezzünk csökkenteni a személyes érintkezés lehetőségét és dolgozzunk ki egy kiszállítási rendszert. Az emberek most szívesebben vásárolnak olyan helyről, ahol ez az opció biztosított, még akkor is ha plusz díjfizetési kötelezettséggel jár.

Termékportfólió igazítása a megváltozott igényekhez

Jobbik esetben rendelkezünk olyan termékkel vagy szolgáltatással, amire továbbra is van kereslet. Radikális esetben, ha egyáltalán nincs olyan termékünk, ami alkalmas a megváltozott igények kielégítéséhez, a portfólió csomagunk újra gondolása s.o.s. feladat. Nézzük meg a Ford példáját, akik átállítva gyártósoraikat lélegeztetőgépek gyártásába kezdtek. Vagy a luxus kozmetikumokat gyártó cégek példáját, akik közül páran átálltak kézfertőtlenítők gyártására. De látunk olyan cégeket is, akik egy bizonyos rendelési szint felett, ajándék maszkot adnak vásárlóiknak.

Fizetési konstrukciók, díjak újragondolása

Fel kell készülni arra, hogy ügyfeleink még árérzékenyebbek lesznek a következő időszakban. Dolgozzunk ki számukra részletfizetési konstrukciókat és biztosítsuk a termék akár ingyenes kipróbálását, valamint ha tudunk vállaljunk garanciát. Amennyiben olyan terméket értékesítünk, aminél fennáll a gyors készlethiány fellépésének esélye, vezessünk be plusz díj fizetést annak felhalmozása esetén. Ez biztosítja majd a fenntartható jövedelmezőséget és a hosszú távú vevőkapcsolat megőrzését.

Külső & belső kommunikáció

Egy véletlenül kidobott post-it nagy galibát tud okozni. Otthoni munkavégzés esetén vigyázzunk arra, hogy ne kallódjanak el ügyfél adataink. Az átlátható ügyfélkezelés alapja lehet egy bárhonnan, bármilyen platformon elérhető CRM rendszer használata, ami megkímél bennünket a felesleges többletmunkától és azon kellemetlen helyzetektől, amikor elfelejtünk egy telefont vagy egy elküldendő ajánlatot. Személyes ügyfél találkozók helyett szorítkozzunk az online kommunikációra.

Kontroll

A bizonytalan gazdasági helyzet megköveteli minden cégvezetőtől, hogy a lehető leggyorsabban átlássák a vállalat és az értékesítői munka eredményességét. Egy ügyfélkezelő rendszer alkalmas arra, hogy az otthonunk kényelméből átlássuk projekt folyamatainkat és határidőkhöz kötött feladatokat adjunk értékesítőinknek. A nagyobb fokú iránymutatásra főként home office idején lehet kiemelten szükség.

Tovább CRM megoldásunkhoz!