Bár már sokan tudják mi az a CRM, de akik nem használják kicsit leegyszerűsítik magukban a rendszer képességeit. Az ügyfélkapcsolatok kezelésére alkalmas rendszert ott használják, ahol az ügyfél és az értékesítés áll a mindenség középpontjában. A CRM jóval túlnő egy adatbázis táron, sokkal inkább egy olyan rendszerről van szó, amiből tisztán látjuk ki, mikor, mit csinált és miért! És akkor még csak egy kis szeletet ragadtunk ki a tortából.
5+2 tipp CRM rendszer kiválasztásához!
1. Nyugodtan gondoljuk át, mi a célunk!
Vonjuk be minden kollégánkat és kérjük meg őket, hogy írjanak össze több pontot miben segítené a CRM napi munkájukat. Itt fontos, hogy tényleg vessünk számot arról mikor, milyen körülmények között tudna segíteni a megoldás. Próbáljunk meg hosszú távon is gondolkodni, esetleg későbbi terveinkhez illeszteni CRM-ünket.
2. Felelős!
Sokszor ütközünk abba a problémába, hogy nem projekt szinten kezelnek egy ilyen rendszer bevezetést. Mindig legyen egy olyan felelős, aki összefogja a folyamatokat és képviseli a „nép” hangját.
3. Testreszabhatóság
Olyan CRM megoldást válasszunk, ami engedi a nagyobb fokú testreszabhatóságot, mert az igényünk idővel változni, alakulni fog. Itt is próbáljuk meg hosszú távon gondolkozni.
4. Szupportálás
Olyan rendszert válasszunk, ahol a vásárlás után nincs elengedve a kezünk. Ez azt jelenti, hogy a frissítéseket, karbantartásokat megcsinálja helyettünk a kivitelező vállalat. Azzal is számolnunk kell, hogy a bevezetés szakaszában sok lehet a sürgős módosítás, így jó ha ilyenkor biztosított a rendelkezésre állás és a rugalmasság.
5. Design
Hogyne számítana! Egy rendszer, amiben mindennap dolgozunk fontos, hogy szép, letisztult és könnyen átlátható legyen. Például a CAS genesisWorld német CRM rendszer nem hiába zsebelt be már több díjat is Smart Design kialakítása miatt.
+1. Legyen egy terv a vállalaton belüli folyamatos képzésekre!
Egy új rendszer elfogadtatása nem egyszerű, éppen ezért ne sajnáljuk a munkatársak képzésére szánt időt és energiát. A képzést lehetőleg ismételjük meg többször, új kolléga esetén hozzáértőkre bízzuk a tudás átadását.
+2. Legyen terv arra, hogyan motiváljuk embereinket a használatára!
Hiába jó egy rendszer, ha nem használja senki. Nehéz feladat egy új IT megoldás beépítése a vállalati kultúrába, de nem lehetetlen. Ezt szolgálják a képzések, ahol mindenki láthatja milyen funkciói vannak az adott CRM-nek, de hatékony megoldás lehet egy motivációs rendszer kidolgozása is.