Ön nem érzi úgy, hogy vállalatában is szükség lenne rá? Ahogy az otthonokban, úgy az irodákban, munkahelyeken is lendületet adhat az átrendezés, a munkakörnyezet felfrissítése!

De az igazán „ütős” az lenne, ha hosszútávú „felfrissülés” valósulna meg, és a munkavégzés is gördülékenyebb lenne! Ehhez azonban többet kell tenni is, mint a fizikai környezetet átrendezni, felújítani.

Át kell gondolni a vállalat tevékenységének egyes folyamatait, és kitalálni, hogy melyek azok, amelyeknek valójában nincs is konkrét haszna – sem a magunk, sem az ügyfeleink számára, csak „megszoktuk”. (Mint egy régóta porosodó, kicsit megcsorbult ceruzatartó, amiben a nem használható írószereket tartjuk. Talán ki lehetne dobni…)

Melyek azok a folyamatok, amelyek szükségesek, és hasznosak ugyan, de folyton ellenőrizni kell, bele kell avatkozni, hogy ne akadjon el, és sosem látjuk igazán hogyan is áll? Az ilyen folyamatokat jó lenne kicserélni, vagy alaposan átalakítani.

Miért lenne ez jó?

  • Átláthatóbb lenne a vállalata.

  • Kevesebb munkaidőt kellene ellenőrzésekre, információ keresésre fordítania.

  • A gördülékenység miatt elégedettebb ügyfelei lehetnének.

  • A munkahelyi vagy ügyfelekkel történő konfliktusok száma csökken.

  • Munkatársai elkötelezettebbek lesznek!

  • Gyorsabban, rugalmasan tudna a vállalata reagálni a külső változásokra, mert definiált folyamatokban kell változtatni, nem ad-hoc akcióterveket megvalósítani.

  • Nyugodtabban mehetne a nyáron szabadságra abban a tudatban, hogy a jelenléte nélkül is működik a „gépezet”.

Mit lehet tenni ennek elérése érdekében?

A folyamatszemlélet elvei alapján átgondolni a tevékenységeket, feladatokat!

A folyamatszemléletű gondolkodás alapja, hogy egy vállalat fő célja az ügyfelei számára a „Vevői érték” létrehozása, és a vállalaton belüli működési folyamatokat ennek a célnak az elérése érdekében kell ki-, vagy átalakítani.

A folyamatok feltérképezésével kezdődik. Lehetőség szerint egy szakértő tanácsadó segítségével meg kell találni azokat a pontokat, ahol igazi eredményeket lehetne elérni, illetve ahol rendszeresen fennakadásokkal kellett megküzdeni.

Majd a folyamatfejlesztés következik, aminek eredményeként megtudjuk, hogy melyek lennének az új, „rendezett” folyamatok, és hogyan lehet azokat a cégünkben megvalósítani.

Lehet, hogy képzésekre lesz szükség, esetleg munkahelyek átalakítására, új munkatársra vagy éppen létszám csökkentésre…

A kialakított optimális folyamatokat aztán olyan informatikai eszközökkel lehet támogatni, amelyek ezeket mérhetővé, gyorsabbá és főként ahol csak lehet, önműködővé teszik! Jelentősen csökkentve ezzel nem csak a ráfordított munkaidőt, de a hibalehetőségek számát is!

Átlátható és menedzselhető munkafolyamat – rendszert hozhat létre, amely nyomon követi, támogatja a tevékenységet, és szükség esetén rugalmasan változtatható!

De itt sincs vége az előnyöknek, amit egy Dokumentumkezelő és Workflow rendszer nyújthat! Ugyanis a bevezetésével folyamatról-folyamatra csökkentheti a papír alapú dokumentumok mennyiségét! Kevesebb nyomtatás, fénymásolás, irattárolás, és összehasonlíthatatlanul kevesebb keresési idő, ha valamit elő kell keríteni!

Csak nyerhet tehát egy alapos „rendrakással”!

Ha szeretne többet tudni a folyamatszemléletről:

Folyamatszemlélet – tanúsítványt adó képzés