Megszoktuk, hogy úgy általában az életünkben minden kiszámítható, hogy amit teszünk vagy nem teszünk az a mi döntésünk. Az a helyzet, hogy most egy olyan időszak jön, amikor mindannyiunknak kicsit másképp kell élnünk, másképp kell dolgoznunk. Amikor a jó nem elég, amikor minden adat és minden ügyfél többet ér, mint eddig bármikor.

Az értékesítés háttértámogatása most válik igazán jelentőssé. Újfajta szemléletre és gondolkodásmódra lesz szükség.

Pro – kontra!

Az emberek egyébként is, de a világ eseményeit követve a jövőben még inkább meggondolják majd mire költenek. Értékesítőként fel kell készülni arra, hogy a bizalom kiépítése nehezebb feladat lesz. Új ügyfélszerzés esetén dolgozzunk ki egy érv rendszert a termékeink mellett. Előre vázoljunk fel minden lehetséges kifogást, ami az eladás útjába állhat. Melyek lehetnek ezek?

  • finanszírozási probléma
  • van már hasonló termék a konkurenciától
  • garancia
  • rendelkezésreállás
  • próba időszak díjmentesen vagy kedvező feltételekkel

Vágjuk be a tananyagot

Új ügyfélszerzésnél fontos, hogy felkészüljünk. Tananyag: a potenciális ügyfél. Bármilyen nehéz időket is él egy vállalat, imponáló ha az értékesítő vette a fáradtságot és utána járt a cégnek. Ez hosszú távon mindenképp kifizetődik. Böngésszünk, kutakodjunk információk után és persze rögzítsünk minden adatot. Fontos információ lehet a tulajdonosi kör, a cég történet, a tevékenység és az iparág megismerése.

Minden adat kincs

Nem győzzük elégszer hangsúlyozni. Létfontosságú, hogy a keservesen megszerzett információt rögzítsük az ügyfélről és lehetőleg ne egy post-it-re, hanem például egy ügyfélkezelő, más néven CRM rendszerbe. És akkor ezennel el is érkeztünk a következő fontos részhez…

Szegmentálás

Ez a fogalom sokak számára még mindig riasztó, főként azok számára, akik technikailag nincsenek rá felkészülve. Pedig miről maradnak le! Szegmentálni többféle szempont szerint tudjuk ügyfeleinket. Mi a következő szempontok szerint válogatnánk, és azt is megmondjuk miért:

  • Elköltött összeg szerint. Ezáltal látható lesz kik az igazán VIP ügyfeleink. Belőlük tudunk egy olyan zárt közösséget kovácsolni, akiknek speciális kedvezményeket, akciókat, nyereményjátékokat biztosítunk. Hogy miért ápoljuk a velük való kapcsolatot? Egyrészt mert örülünk annak, hogy a vásárlóink, másrészt mert ha elégedettek, tovább ajánlanak bennünket másoknak!
  • Megvásárolt termék szerint. A szegmentált hírlevél kiküldés alapja. Ne fárasszuk közönségünket felesleges e-mailekkel, tiszteljük az emberek idejét és a magunkét is azzal, hogy releváns információkat küldünk.

Amit tudunk automatizáljunk

Dobálózunk az automatizáció fogalmával, de lehet kevesen tudják mi ez és miért fontos. Ebben az értelemben az automatizáció lényege, hogy nem engedünk hibát csúszni az értékesítési folyamatainkba. Például nincs információvesztés, ha egy ügyfél névjegyéről automatikus adatmentés történik egy CRM rendszerbe vagy amikor a rendszer figyelmeztető értesítést küld, hogy várják ajánlatunkat. Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy aki ezt a feltételt megteremti vállalatán belül, azé a jövő.

Legyen miről beszélni

Teremtsünk magunknak biztonsági kapaszkodót. Nem könnyű az első tárgyalás, de magabiztosabban érkezünk ha a terméken felül speciális ajánlattal készülünk. Fontos, hogy az ajánlat egy időszakra szóljon, ezzel is éreztetve van miről lecsúszni.

A CAS genesisWorld CRM rendszer olyan megoldást biztosít, amivel átlátható lesz minden ügyfélhez köthető folyamat. Azonban a CAS genesisWorld CRM rendszere többet tud, ezért hiba is lenne egyszerűen ügyfélkapcsolat kezelő rendszernek aposztrofálni. Segítségével kiválóan menedzselhető minden projekt folyamat az elejétől a végéig.

 

Kérdése van? Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Kapcsolat

Tovább CRM megoldásunkhoz!