Legutóbbi cikkünkben (itt olvashatod) egy új vállalatirányítási rendszer kockázatairól írtunk. Most folytatjuk a témakört, és felvetünk néhány további szempontot, amelyek átgondolása segíthet a legjobb megoldás kialakításában.

Aki vállalatirányítási rendszert keres, számtalan korszerű megoldás közül választhat. Célszerű megtekinteni többet is, mielőtt döntés hozunk. Mindegyiknek lesznek erősségei. Például több ügyfélkapcsolati funkciót tartalmaz, vagy jobban támogatja a saját vagy éppen a külső könyvelést, esetleg könnyedén integrálható már rendszerekhez. Ha gyártó cégünk van, akkor a gyártást támogató funkciók lesznek fontosak.

Abban azonban biztosan hasonlítanak, hogy a vállalat digitalizációt a korábbinál magasabb szintre emelik, ami költségmegtakarítást, gyorsabb és átláthatóbb működést, hatékonyság növekedést jelentenek, továbbá támogatják a vállalat vezetését a megalapozottabb döntések meghozatalában.

Az alábbiakban 4 olyan szempontról olvashatsz, ami jellemzi a digitalizációt kiemelten kezelő vállalkozásokat.

  1. Telepített helyett felhős rendszerek

Gyorsabb bevezetés, könnyebb és rugalmasabb üzemeltetés, bárhonnan hozzáférhető információk és funkciók, könnyen megtanulható felhasználói felületek! Az adatbiztonság kérdése miatt a cégvezetők eleinte lassabban kezdték elfogadni a felhős megoldásokat. De mára – köszönhetően a költséghatékony megoldásnak – a felhős ügyviteli és egyéb üzleti szoftverek vannak többségben. Az adatbiztonság természetesen kiemelt fontosságú, de a rendszereket bevezető cégek a megfelelő tudás birtokában vannak, hogy emiatt a felhasználó vállalatnak ne kelljen aggódnia. Érdemes tehát a felhős megoldások között nézelődni.

  1. Folyamatok digitalizációja

Sajnos általában nem elegendő a meglévő üzleti folyamatokat egy szoftveres megoldással automatizálni. A legtöbb eseten a belső működési folyamatokat elemezni és optimalizálni szükséges ahhoz, hogy biztosan megtérülő, jelentős eredményeket hozó digitalizációt mondhasson magának a megrendelő vállalkozás.

Ez nem kevés munka a saját munkatársaknak sem és a projekt kivitelezőjének sem. Azonban, ha sikerül megfelelően elvégezni, akkor rövidebb átfutási időkkel, csökkenő költségekkel, átlátható működéssel, kiegyensúlyozottabb munkatársakkal és elégedett ügyfelekkel találjuk szembe magunkat. Ez már jól hangzik, ugye?

  1. Mobilitás

Nem csupán arról van szó, hogy otthon is rá tudunk nézni a vállalatirányítási rendszerre. Amennyiben a vállalat működési formája ezt igényli, akkor biztosítani kell, hogy bárhonnan, akár mobiltelefonon is, minden szükséges funkció és információ kényelmesen elérhető legyen. A digitalizált működési folyamatok olyanok, hogy az IT háttér elvégez számtalan ismétlődő, számolást igénylő és sok egyéb más tevékenységet, azonban bizonyos pontokon emberi beavatkozás, döntéshozatal szükséges – ez sokszor egy-egy kattintás ugyan, de amennyiben ez valóban „bárhol-bármikor” megtehető, akkor vállalatunk rugalmasan, hatékonyan tud működni.

  1. Integrációs lehetőségek

Amikor új rendszerre van szükségünk, akkor nyilván „leltározunk”, hogy a jelenleg használt megoldások közül melyeket kell lecserélni, és melyeket megtartani. Ha vannak olyan folyamatok, amelyeket korábban automatizáltunk és elégedettek vagyunk annak működésével, akkor azt tartsuk meg és integráljuk az új ERP rendszerünkbe. Lehet ez egy webshop, vagy egy szerződésnyilvántartó rendszer vagy egy ügyfélkapcsolat kezelő (crm) megoldás, esetleg egy mobil adatgyűjtős raktárkezelő megoldás is. Ha vannak ilyenek, akkor kiemelt fontosságú, hogy az adott vállalatirányítási megoldáshoz könnyen lehessen interface-eket kialakítani, illetve a megoldás szállítójának legyenek integrációs tapasztalatai!

Nézd meg a mi javaslatunkat: MAGO4! – az innovatív vállalatirányítási rendszer! A MAGO4 ERP rendszer felhős és telepített változatban is elérhető! Támogatja a cég működését a tervezéstől a kimutatásokig.

Olvass ügyfeleink tapasztalatairól ITT és ITT.

Tudj meg többet a MAGO4 megoldásról és kérj ingyenes demót ITT!