Az elöregedő ügyviteli, vállalatirányítási, crm vagy más üzleti-informatikai rendszerek olyanok, mint egy régi ház. Betöltik a legalapvetőbb funkciókat, de egyre több a karbantartás, a fenntartási költség.

Továbbá, ha az egyre fejlődő lehetőségekről, funkciókról nem akarsz lemaradni, akkor eljön az a pont, hogy jobban megéri egy újat venni. Egy üzleti informatikai megoldás átlagos élettartama hét és tíz év között van, ami persze egyedileg változhat. Az viszont biztos, hogy a mai gyorsan fejlődő technológia folyamatos nyomást helyez ránk.

Ezért, ha a vállalkozásodnak túl kell élnie a jelenlegi versenykörnyezetben, elengedhetetlen, hogy hatékony és naprakész rendszerek támogassák a működést. A korábbi ERP, CRM vagy iktató rendszerek, amelyek egykor innovatívak voltak, mára eljárt felettük az idő és már nem képesek lépést tartani a modern vállalkozások igényeivel.

A váltás egyértelműen anyagi és egyéb erőforrásokat igényel, ugyanakkor számos előnnyel jár. Például egy modern termelés támogató rendszer növelheti a termelési hatékonyságot. Egy új technológiákat alkalmazó megoldás szinte biztosan jobb hozzáférhetőséget biztosít az adatokhoz, ami kulcskérdés egy cégvezető számára, hogy döntéseit megalapozza. Hosszan sorolhatnánk az előnyöket. De most megvizsgáljuk, mi történik, ha úgy döntesz, hogy nem váltod le kellő időben a vállalatirányítási szoftvereidet.

Mi számít túl régi üzleti szoftvernek?

Nagyjából minden olyan vállalati informatikai megoldás, amely egykor ugyan innovatívnak számított, de olyan technológia vezérli, amely mára elavult. Legtöbb esetben belátható, hogy már nem valósítják meg azokat az elvárásokat – vagy nem eléggé – amelyek miatt bevezetésre kerültek.

A régi rendszerek jellemzően olyan programozási technológiákon alapulnak, amelyek már nem naprakészek. Jelentős informatikai erőforrásokat igényel a karbantartásuk és a támogatásuk. Gyakori, hogy nehézségekbe ütközik más rendszerekkel való integrálásuk.

Jellemzőjük lehet továbbá, hogy az évek során számos átalakításon, kiegészítésen mentek keresztül annak érdekében, hogy a funkcionalitás hiányosságokat pótolják, ami tovább növeli a hibák előfordulását. Egy elavult rendszer fenntartásának és támogatásának költsége magas, ráadásul olyan további hátrányokkal jár, amit nehezebb összegszerűen kifejezni, de ha utánajárunk, magas kiadásokkal találkozunk. Ilyen lehet az a munkaidő, amit olyan tevékenységekkel töltenek a munkatársak, amelyeket ma már könnyen automatizálni lehet.

Az 5 dolog, amiről lemaradsz egy elavult üzleti megoldással

  1. Teljes körű, valós idejű adathozzáférés

A mai cégvezetőnek naprakész adatokra van szüksége a gyors, megalapozott döntéshozatalhoz, ha versenyben akar maradni. Talán az a régi ERP rendszer képes megfelelően jelentést készíteni az adatokról a vállalaton belül, de nem képes a belső adatokat külső adatokkal kiegészíteni.

Egy korszerű ERP-rendszer több, könnyen összekapcsolható megoldáson és platformon keresztül képes új adatokat begyűjteni, és folyamatosan frissíteni azokat. Így lehetővé teszi, hogy valós idejű információkat tekints meg a vállalkozásodról, de azt is megmutatja, mi történik a belső/külső ökoszisztémában! Ugye érthető, hogy mekkora előny ez a piacon?

  1. Robusztus üzleti intelligencia

A régi rendszereknek gyakran vannak hiányosságai az adatok elemzése területén. Előfordulhat, hogy meg kell kérni az IT-t, hogy készítsenek egyéni jelentéseket.

A modern jelentéskészítő eszközöknek azonban felhasználóbarát a felületük és intelligens funkciókkal gyűjtenek információkat a szervezet egészéről.

  1. Mobil hozzáférés

Ha az alkalmazottaknak fizikailag jelen kell lenniük az asztaluknál, vagy akár a számítógépnél, hogy hozzáférjenek az ERP-rendszer funkcióihoz, az biztosan lassítja a belső működési folyamatokat. A modern felhőalapú megoldások és az alacsony költségű vékonykliens-eszközök lebontják a fizikai és virtuális falakat, lehetővé téve a folyamatok működtetését az üzem különböző pontjairól vagy út közben.

  1. Zökkenőmentes integráció

A nagy, minden területre kiterjedő ERP-rendszerek átadják a teret a célirányos alkalmazásoknak, például az ügyfélkapcsolat-kezelés, a gyártás támogatás vagy a logisztikai területeken.

A mai vállalkozásoknak valós idejű adatokra és üzleti intelligenciára van szükségük. Ezt gyakran többféle – számukra legmegfelelőbb – megoldásból összeállítva célszerű kialakítani. A régebbi rendszereknél ehhez gyakran egyedi, és sokszor bizonytalanul működő integrációkra volt szükség, amelyeket nem is lehet újra hasznosítani, ha más szoftvereket, például új CRM-rendszert adnak hozzá. Az újabb megoldások azonban jellemzően nyílt API-kat használnak, így egyszerű és gyors az adatforrások, illetve szoftverek összekapcsolása.

  1. Könnyebb karbantartás és karbantartás

A régi rendszer karbantartása eleve nehezebb, és speciális tudású informatikai személyzetet igényel. Ráadásul külön erőforrást kell delegálni a frissítésekre, a rendszer naprakészen tartására.

A mai, leggyakrabban felhő alapú rendszerek architektúrája egyszerűen kiküszöböli a megoldás karbantartásának és frissítésének szükségességét, mivel ezen megoldások karbantartásának felelőssége a felhőalapú ERP-szállítóra hárul.

Ha lecserélnéd a jelenlegi üzleti megoldásodat, vagy csak segítségre van szükséged, hogy felmérd mikor, milyen jellegű változások javasoltak a céged üzleti megoldásai területén, keresd bizalommal szakértőinket egy ingyenes konzultációért, vagy néhány lehetséges megoldás megtekintéséért! Lépj velünk kapcsolatba ITT!