Egy jó CRM túlnő egy szimpla ügyfélkezelő rendszeren, sokkal inkább egy olyan megoldásról van szó, ami képes lefedni a vállalat teljes belső működését. Ezen kívül olyan döntéstámogató adatokat szolgáltat minden vezetőnek, amelyek birtokában időben tudunk közbelépni ott, ahol erre szükség van. Íme 5+2 tipp mielőtt CRM-et választasz:

1. Gondoljuk át, mi a célunk!

Vonjuk be minden kollégánkat és kérjük meg őket, hogy írjanak össze több pontot miben segítené a CRM napi munkájukat. Itt fontos, hogy tényleg vessünk számot arról mikor, milyen körülmények között tudna segíteni a megoldás. Próbáljunk meg hosszú távon is gondolkodni, esetleg későbbi terveinkhez illeszteni CRM-ünket.

2. Csapatmunka támogatás

Fontos, hogy a CRM a belső projekteket, csoport munkákat is kiválóan kezelje. Egy jól megválasztott CRM mellett nem lesz szükség más rendszer bevezetésére, hiszen a vállalatvezetés és a munkatársak számára mindig tiszta lesz a kép ki, mivel foglalkozik, hol tart éppen vagy mivel akadt el.

3. Egyedi igényeknek megfelelő vezetői dashboard

Olyan CRM megoldást válasszunk, ami engedi a nagyobb fokú testreszabhatóságot, mert az igényünk idővel változni, alakulni fog. Itt is próbáljuk meg hosszú távon gondolkozni. Nagy előnye egy ilyen megoldásnak az eredmény, amit látunk a rendszer használatával. Ezeket mi vezetői dashboardnak nevezzük, ami annyit jelent, hogy egyből látjuk a számunkra fontos cégadatokat, amelyekre kattintva “leáshatunk” a miértekig.

4. Szupportálás

Olyan rendszert válasszunk, ahol a vásárlás után nincs elengedve a kezünk, ami annyit tesz, hogy a frissítéseket és karbantartásokat megcsinálja helyettünk a kivitelező vállalat. Sok dobozos megoldás van a piacon, ahol a szoftver megvásárlása után magunkra vagyunk utalva, Facebook csoportokon belül kommunikálnak egymással a felhasználók a hibák megoldásáról.

5. Design

Hogyne számítana! Egy rendszer, amiben mindennap dolgozunk fontos, hogy szép, letisztult és könnyen átlátható legyen. Például a CAS genesisWorld CRM rendszer nem hiába zsebelt be már több díjat is Smart Design kialakítása miatt.

+1. Legyen egy terv a vállalaton belüli folyamatos képzésekre!

Egy új rendszer elfogadtatása nem egyszerű, éppen ezért ne sajnáljuk a munkatársak képzésére szánt időt és energiát. A képzést lehetőleg ismételjük meg többször, új kolléga esetén hozzáértőkre bízzuk a tudás átadását.

+2. Legyen terv arra, hogyan motiváljuk embereinket a használatára!

Hiába jó egy rendszer, ha nem használja senki. Nehéz feladat egy új IT megoldás beépítése a vállalati kultúrába, de nem lehetetlen. Ezt szolgálják a képzések, ahol mindenki láthatja milyen funkciói vannak az adott CRM-nek, de hatékony megoldás lehet egy motivációs rendszer kidolgozása is.

Tovább CRM megoldásunkhoz!